Olika devices, samma batterityp

Tjena
Med tanke på att jag har en annan tråd gällande telefoners, powerbanks batteritider mm slog mig en annan tanke..
Någon fler än jag som använder samma typ av batterier till olika andra prylar, så man kan byta emellan ifall det krisar.
Jag har fastnat på AA batterier i mina prylar, så idag har dessa av mina uteprylar AA batterier:

GPS
Pannlampan
Ficklampan
Liten radio
(hade även en kamera som kunde ta AA, men den är såld nu)
//L-O
 
Jag har fastnat på AA batterier i mina prylar, så idag har dessa av mina uteprylar AA batterier:

Detta är bara den yttre formen på batteriet.
Fördelen med AA-formatet är att du förutom alkaliska batterier kan använda Energizer Ultimate Lithium samt olika laddningsbara. Tex Eneloop eller andra Ni-Mh batterier. Detta under förutsättning att dina förbrukare klarar dessa kemier.

Själv undviker jag de alkaliska eftersom dom läcker.

/John
 
Detta är bara den yttre formen på batteriet.
Fördelen med AA-formatet är att du förutom alkaliska batterier kan använda Energizer Ultimate Lithium samt olika laddningsbara. Tex Eneloop eller andra Ni-Mh batterier. Detta under förutsättning att dina förbrukare klarar dessa kemier.

Själv undviker jag de alkaliska eftersom dom läcker.

/John

Jag skulle nog vilja säga att det inte bara är alkaliska batterier som kan läcka, jag har haft läckage även från laddningsbara, minns inte vilken kemi det var i dem men kan ha varit äldre NiMh.

/Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.