Nu är det tyvärr gjort..!

Tack!
Nu är grunden fixad så det bara går att fylla på med mera material. Detta hämtar jag givetvis ute i Vildmarken, så hoppas att vi ses där ute nån gång...
Vore kul att sitta framför brasan och prata om gamla och nya lägerplatser över en pilsner...
 
Tack!
Nu är grunden fixad så det bara går att fylla på med mera material. Detta hämtar jag givetvis ute i Vildmarken, så hoppas att vi ses där ute nån gång...
Vore kul att sitta framför brasan och prata om gamla och nya lägerplatser över en pilsner...

Sorry Peter 1969, jag skrev fortare än ögonen var med... Jag trodde det var Peter 1959 men tack ändå...
 
Sorry Peter 1969, jag skrev fortare än ögonen var med... Jag trodde det var Peter 1959 men tack ändå...

Ja det vore kul att träffas, det finns nog mycket att "avhandla" vid en fin eld med ett par pilsner.
Ska försöka få ordning på min hemsida som är rörig o alldeles för bred, måste fixa lite nya bilder först, det får bli senare i höst.

Det skulle va kul o få reda på hur man gör för att lägga in film på hemsidan bla.
Ha det så bra Dennis !
Och lycka till med din hemsida som är en trevlig sida att besöka.
 

Bilagor

  • PICT0020.jpg
    PICT0020.jpg
    41.7 KB · Visningar: 314
Trevlig hemsida, både bilderna och filmerna. Gillar det "enkla" eller "ursprungliga" friluftslivet med elden, tarp osv. Behåll enkelheten även på hemsidan. Kul vovve också.

Raskesven
 
Ja, jag låter experterna diskutera källkod och slikt och absorberas av innehållet istället.

Du måste ha traskat ungefär där jag gick i våras, men motsatt håll. Vikitteln känner jag igen, det är väl vindskyddet som det hänger pannkakslaggar på. Minns jag rätt är det också den lägerplats som har anständigt vatten, till skillnad från den halvvägs mot Katrineholm.

Eftersom det här är ett Östgötamöte kan jag nämna att min tur började på Östgötaleden, nära Åby, och hakade på Sörmlandsleden efter en dryg dagsetapp.


pdf-text med bilder är ju väldigt ambitiöst. Jag kör med html och galleri (i Photoshop Elements)
men jag är för lat att göra snitsiga hemsidor. Dessutom handlar det om stora mängder med bilder.
Sen kanske jag som användare också föredrar html eftersom det är snabbare att klicka fram texten.

Fin hund.
 
Den nya sidan saknar de flesta av de konstigheter den gamla hade. Nåt jag personligen tycker är irriterande är att man inte vet vad som är länkar och text. Länkar bör ha ett avvikande utseende (oftast väljer man avvikande färg) för att man skall veta vad som går att klicka på eller inte.
 
En sak jag tänkte på. "Jag är heller ute än sitter inne".. Säger man inte "hellre". Eller det kanske man inte gör i Östergötland? :) För övrigt ser det lite konstigt ut att "inne" hamnar på en ny rad, det hade sett bättre ut med hela meningen på samma rad.

pdf´er är jag lagom road över. När jag klickar på dom på macen hemma så hamnar dom på skrivbordet så jag får städa sen och råkar jag klicka på en pdf på jobbets sega datorer så tar det ibland evinnerlig tid innan acrobat öppnas.

Den gula post-it-lappen under information känns "sådär" rent formgivningsmässigt. Hade isf varit snyggare med skrivstil på den.

I övrigt en trevlig och intressant sida, särskilt för den med lokalförankring.
 
Väntar med spänning Dennis på din rapport om kåtan med eld, då jag har erfarenhet av sånt, både bra o dålig...., host, host....
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.