Nariga händer vintertid

Varning för inotyol. Den missfärgat kläder något förfärligt. Det är det dock värt för effekten är kanon. Användes på blöjbarnens röda stjärtar när den tiden begav sig...

Tror det är en salva utvecklad för psoriasis om jag inte minns fel.
Vuxen soldatstjärt med infanterield kan också med fördel behandlas med samma salva.

Infanterield är militärslang för skav mellan skinkorna, oftast pga för täta byxor kombinerat med i tid utdraget arbete som t ex vandring.

Inotyol läker även torrsprickor på nariga händer bra

/Patrik
 
Kanske ännu viktigare än att smörja är att inte utsätta händerna för det som gör dem torra. Handskar på bara man går utanför dörren även om det inte är speciellt kallt. Inte en meter utan handskar.

Det är tack och lov bättre nu, men jag fick en tid så torra händer att jag såg ut som en ödla. Jag knöt händerna på morgonen för att huden skulle spricka övre knogarna, så det var avklarat liksom. Jag smorde med allt möjligt, men det var inte förrän jag insåg att jag måste ha handskar även om jag inte frös som det hjälpte.

Nu har jag tack och lov bara "normaltorra" händer vintertid och behöver inte vara så noga längre..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.