Modda BCB Fire Dragon

Jag gillar enkelheten i köket men tycker att det är lite åt det tunga hållet. För att laga mat tre gånger så vill jag att det är lättare.

Jag ser framför mig hur man, med hjälp av en Dremel, kapar/fräser ur väldigt mycket av det mesta och behåller resten som ram.

Samtidigt vill man ju behålla vindskyddet. Vad tror ni skulle kunna gå att använda för att fylla i håligheterna? Aluminumtejp från varsitt håll lär ju aldrig hålla.

Idéer?
E472E96E-4796-47E3-8A68-A61DB61CFF5C.jpeg
 
Tänker du dig alkoklossarna räcker det med lite aluminium folie och några stena som du plockar i skogen.
Yes, alkoholklossarna är ett måste. Men vindegenskaperna är ändå rätt okej på köket i dess nuvarande form. Dessa vill jag behålla och därför försluta håligheterna med något lättare och nästan lika robust. Dvs jag ska inte behöva prassla upp någon folie som blåser bort. Då är själva enkelheten i köket borta.
 
För vad vill du uppnå? Varmt vatten gissar jag?

Själv värmer jag bara mugg med vatten på ett alkoholklosskök. Skulle jag dra mig åt det lättare hållet och min TI mugg skulle en botten på en ölburk med slitsar vara min lösning sedan en slitsad långsida på ölburken som snäpp vindskydd runt muggen.

Nu har jag köpt Rf tunna vindskydd som funkar bra till min lilla mugg.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.