Mobil som tål utomhusklimat

Har själv en s5 active och är nöjd.
Finns ett ultra sparläge som förlänger batteritiden enormt.
Telefonen blir en telefon igen kan man säga, de går o ringa ,skicka meddelande och öppna en webbläsare. Resten är avstängt.
Men oftast sätter jag den i flygmodus (vill kunna använda kameran)
Överlag tycker jag de är en perfekt mobil för mig. Skön o hålla i, stöttålig, vattentät, bra skärm o bra batteritid för att vara en smartfån.
Den kanske är dyr men jobbet bjöd på den.

Mvh Sven
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-08-14-09-54-10.jpg
    Screenshot_2015-08-14-09-54-10.jpg
    86.6 KB · Visningar: 387
Ok lite mera matnyttig info så IP 67 eller 68 spelar ingen roll då jag inte är bra på att hålla andan så allt mer än 30 sek under ytan är för mycket så då kan jag strunta i det då.

MIL std är ju kanske vettigt även om den verkar hemskt rörig och inte så klar på vad man får och inte men visst jag vet att just stötar och slag är inte bra för elektroniken oavsett men får väl ta med en liten klubba att slå ihjäl middagsfisken istället för mobilen annars funkar ståltermos till det har jag testat ;-)

Ska kika närmare på denna och försöka få känna på en riktig med blir lite annat då och den var ju dyr så kanske gör som de föreslår i testet i mobil att välja en S4 Active lär nog inte sakna något med den som jag inte kan vara utan eller vad tror Ni?

Såg att det kommit en Samsung Xcover 3 som ju måste vara efterföljaren till min nuvarande svart/orange Xcover visst mindre skärm än S4-5 och säkert inte lika vass på vissa saker någon som har den och kan berätta, har den denna nödmeddelande funktionen?

Usch vad svårt det är att hitta en bra lur idag och de kommer ju nya fortare än man hinner med ;-(
 
Ska kika närmare på denna och försöka få känna på en riktig med blir lite annat då och den var ju dyr så kanske gör som de föreslår i testet i mobil att välja en S4 Active lär nog inte sakna något med den som jag inte kan vara utan eller vad tror Ni?

Jag hade en vanlig S4 innan o batteritiden på den var enormt kass jämfört med den jag har nu. Men de kan ju vart batterit i den som var dåligt med... men jag tror att de är större batteri i S5, utan o vara helt säkert.
 
Jag är mycket nöjd med mina Sony Z3 Compact. Dom är över budget men ger tre veckors standby men ändå alla möjligheter en android ger. Vattentät även om jag inte testat det. Stötskydd finns massor på ebay för noll och ingenting.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.