Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Finns väl bara dun som klarar det bra. Minus 5 måste vara enligt EN-standarden. PH.Ds sovsäckar har fått rätt dålig kritik när de verkligen blivit testade i kall miljö.
Finns väl bara dun som klarar det bra. Minus 5 måste vara enligt EN-standarden. PH.Ds sovsäckar har fått rätt dålig kritik när de verkligen blivit testade i kall miljö.
Det senare, att PHD-säckar skulle prestera dåligt i kyla, var har du hittat belägg för det? Har själv en sovsäck och flera dunplagg därifrån och i mina ögon håller de mkt hög kvalitet, och tempangivelsen på sovsäcken är inte ett fantasifoster.
Jag har både en Overbag, Minimus sovsäck samt dunjacka från PHD. De har presterat bra och inte gjort mig besviken. Var kan jag hitta evidence på att sovsäckarna från PHD presterar dåligt?
Jag rekomenderar Mountain Equipments Dewline. Dewline är lite stretchig mitt på säcken så den sitter åt runt kroppen. Jag tycker att stretchen hjälper till att höja värmen lite eftersom loftet hamnar närmare kroppen, det är också skönt att säcken"följer med" lättare när jag vänder på mig. Nackdelen är att den inte har någon krage inne i säcken. Har ändå sovit i den i -15*c. I.o.f.s vaknade jag några gånger under natten men... Ca 2700:- hos High Sport http://highsport.se/produkter/produkter.html?main.html~main
Jag tycker du ska fundera på Alpkit. Jag har en vintersäck från dem som jag är mycket nöjd med, sök lite så har jag skrivit om den på andra ställen.
PipeDream 600 med en vikt på 950gr och -10*C som komforttemperatur verkar vara ett bra val.
Fick precis ett mail av AlpKit. De har problem med sin fabrik i fjärran östern. PipeDream kommer inte finnas för försäljning igen förrän i slutet av januari tidigast, och priserna kommer gå upp 20% i samband med detta.