Hoj!
Sugen efter ny utrustning hägrar då man börjar fundera på vad för kul man ska hitta på i sommar.
Sitter idag på ett WTB2 men skulle vilja ha något lättare och smidigare för mina singeltrippar.
Tanken är att det ska vara lätt och smidigt för både skogsvandringar men samtidigt så vill jag ha den på fjällen. Just nu ligger det två vandringar planerade i fjällen.
Visst kan man köpa en Akto och få en viktminskning men frågan är om man kan hitta något lättare?
Kanske en Unna med Mesh insats, undrar vad vikten landar på då?
Det jag snabbt har tittat på är Gram-Counter Litehouse Solo:
Lite funderingar på om det är för litet runt fotändan samt hur tålig den är om man ligger i nå blåshål i fjällen.
Fördelen här är att den sträcker sig ner till marken med yttertyget.
Den andra jag tittat lite på är Six moon Designs Lunar Solo:
Härlig öppning men skön stor utsikt, stor absid.
Dock är den inte heltäckande ner till marken vid dålig väder, samt samma fråga här håller den för jobbiga fjällstormar.
Vilka andra alternativ finns?
Det jag skulle älska är just möjligheten att kunna öppna upp stort för att ligga och se på utsikten inne i tältet.
Om det bara fanns en möjlighet att specialbeställa utifrån egna ideér....
Sugen efter ny utrustning hägrar då man börjar fundera på vad för kul man ska hitta på i sommar.
Sitter idag på ett WTB2 men skulle vilja ha något lättare och smidigare för mina singeltrippar.
Tanken är att det ska vara lätt och smidigt för både skogsvandringar men samtidigt så vill jag ha den på fjällen. Just nu ligger det två vandringar planerade i fjällen.
Visst kan man köpa en Akto och få en viktminskning men frågan är om man kan hitta något lättare?
Kanske en Unna med Mesh insats, undrar vad vikten landar på då?
Det jag snabbt har tittat på är Gram-Counter Litehouse Solo:
Lite funderingar på om det är för litet runt fotändan samt hur tålig den är om man ligger i nå blåshål i fjällen.
Fördelen här är att den sträcker sig ner till marken med yttertyget.
Den andra jag tittat lite på är Six moon Designs Lunar Solo:
Härlig öppning men skön stor utsikt, stor absid.
Dock är den inte heltäckande ner till marken vid dålig väder, samt samma fråga här håller den för jobbiga fjällstormar.
Vilka andra alternativ finns?
Det jag skulle älska är just möjligheten att kunna öppna upp stort för att ligga och se på utsikten inne i tältet.
Om det bara fanns en möjlighet att specialbeställa utifrån egna ideér....