Hej, jag har 3 barn 10, 7(snart 8) & 3. Vi åker en hel del skidor varje år både på längden och tvären trots att vi bor i Sthlm med snöfattiga vintrar. Då vi ett flertal ggr har legat på ett ställe och gjort dagsutflykter tänkte vi prova på att göra en stugtur.
Vi leker med tanken att göra en 2-3 dgars stugtur. Flickorna (10 & 7) klarar idag att åka allra högst 1,5 mil en dag för att nästa dag kanske åka 5-8 km. Dvs får inte vara flera långa sträckor. 1,5 mil är i längsta laget men det skulle funka. Pojken har vi tänkt dra i en pulka samt att vi tänkt ha ytterligare en pulka med packning. Jag blir väl packåsnan med ryggsäck också.
Är det någon som känner till någon bra "runda" i fjällmiljö?
Mvh
/ru
Vi leker med tanken att göra en 2-3 dgars stugtur. Flickorna (10 & 7) klarar idag att åka allra högst 1,5 mil en dag för att nästa dag kanske åka 5-8 km. Dvs får inte vara flera långa sträckor. 1,5 mil är i längsta laget men det skulle funka. Pojken har vi tänkt dra i en pulka samt att vi tänkt ha ytterligare en pulka med packning. Jag blir väl packåsnan med ryggsäck också.
Är det någon som känner till någon bra "runda" i fjällmiljö?
Mvh
/ru