Jag har redan två kupoltält 3-4 pers. och 2 pers. men jag skulle vilja komplettera med ett enkelt, lätt och billigt enmanstält (därmed faller Hillebergs Akto och Unna bort även om det är mycket fina tält). Har följt trådarna angående att själv göra sin bivack-säck. Men även om intresset finns så inser jag att tiden just nu inte räcker till det också.
Jag har funderat på Jack Wolfskins Gossamer.
Litet, lätt och förhållandevis billigt (999 kr). Ett innertält i nät-väv (förutom golvet) och ett regnskyddande yttertält. Har letat här på Utsidan och har även letat via olika sökmotorer på nätet utan att hitta några kommentarer.
Finns det någon som har några erfarenheter av hur detta tält är - kvalité, hur det fungerar i regn och dåligt väder m.m.??? Finns det andra förslag på linande, enkla och relativt billiga, enmanstält.
/Lennart
Jag har funderat på Jack Wolfskins Gossamer.
Litet, lätt och förhållandevis billigt (999 kr). Ett innertält i nät-väv (förutom golvet) och ett regnskyddande yttertält. Har letat här på Utsidan och har även letat via olika sökmotorer på nätet utan att hitta några kommentarer.
Finns det någon som har några erfarenheter av hur detta tält är - kvalité, hur det fungerar i regn och dåligt väder m.m.??? Finns det andra förslag på linande, enkla och relativt billiga, enmanstält.
/Lennart