Hur skydda Android mobil mot regn?

Har en HTC android mobil som ska med på vandring. Undrar hur man ska skydda den mot regn? Hade tänkt köpa en sådan där mobil påse i plast men den var slut överallt. Hinner inte beställa en.
 
Ha den i innerfickan om du har en jacka. Annars köp en ziplockpåse på ICA.. Finns med dubbla stängningar. Ska nog duga perfekt..

mvh // Johannes, som har sin Androidtelefon i ugnen pga ett dopp i sjön igår..
 
Finns speciell påse

Haglöfs har en som jag flitigt använt sista 1,5 året (snart utsliten tror jag), kostar runt en hundring och du kan ha den i påsen, prata genom påsen och använda alla funktioner på telefonen utan problem, sommar som vinter. Min erfarenhet är att en telefon i en ficka blir blöt antingen utifrån eller innefrån från kroppens avdunstade fukt.
 
Zip-lockpåse ifrån ica, i innerfickan (med blixtlås). Bara i en ficka funkar dåligt i fält.

Specialpåse ifrån nån producent är dåligt använda pengar imho. Jag tar för givet att telefonen bara ska användas ytterst sporadiskt, du ska väl inte surfa på nätet eller använda så många andra funktioner där ute..? (Beror ju på hur många kg batterier du har tänkt att ta med till den bärbara laddaren :p)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.