Men du är nöjd med ryggsäcken förutom det? För mig låter det snarare som att det är en ryggsäck som är helt fel för dig? Vad är det som är så bra med säcken som gör att du är villig att i princip byta ut hela bärsystemet istället för att leta vidare efter en säck som är bättre anpassad för dig och din rygg?
Alaska och Grönland är nog bland det bästa man kan hitta bland ramsäckar, men de passar trots allt inte alla,
Nu tycker jag du tar i lite väl hårt. Precis som du själv säger så är Grönland en bra ryggsäck, och då känns det rimligare att byta ut den del som funkar mindre bra än att byta ut hela alltet.
Det jag gillar är ramens passform (även om jag också skulle vilja pröva den lite kortare varianten att jämföra med), den låga vikten, säckens form, samt att det är den storlek jag vill ha + påbyggbar nertill med extra packsäck, luftig ryggsida iochmed ram, modulär och enkel att reparera säck/remmar. Tyget som både är hållfast och utan kladdig beläggning till skillnad från 90% av begagnade ramryggsäckar. Priset spelar också roll. Kort sagt så gillar jag det mesta med ryggsäcken förutom bärsystemet som skaver.