Gissa bilder i Gävleborgs län

Börningsberget är rätt. Ett ganska osannolikt ställe mitt ute i skogen.

Calles minnesbild av grovt timmer stämmer också, det finns flera timmerlass utställda, varav ett par med rejält grova furor.

Då kommer #72 (i den här takten kommer bilderna inte att räcka länge...)
t072.jpg
 
Ojdå, inte ett försök på bilden ännu.

Kanske dags för en ledtråd...
Pontonbron går ut till en före detta flottingsförläggning, numera restaurang med badplats intill (och det är inte Kungsholmen, där har vi varit redan).
 
#72

SV om Landafors kraftstation finns en liten ö med broförbindelse.

Skulle det kunna vara där? Ljusnan strax före utloppet vid Segersta i Bergviken.

Thure
 
Torön utanför Järvsö ser det ut att vara. Har bara varit där en gång, var tvungen att tvätta bort svetten efter en klättertur på Mörkberget ett par kilometer bort. Resturangen på Torön skall tydligen vara populär, har inte testat den själv förutom en Magnum glass!
 
Det är väl inte omöjligt att räddningstjänsten varit här och övat, men någon brandstation är det inte. Strax intill ligger denna port:
t073b.jpg
 
Nattorientering Tobbe!!

Vi har ju tidigare varit i Mackmyra och jag tror att denna plats har anknytning, dock tror jag att det är Bodås gruva där whiskymakarna lagrar sina tunnor.....


Micke
 
Ett dygn utan försök, antingen har alla tröttnat eller så sitter allihop och river sig i skallen.

Dags för en ledtråd i alla fall. Tornet står över 350 meter över havet.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.