Erfarenheter av Snigel design-rygga?

Inga erfarenheter men jag liter inte på det bärsystemet på blotta anblicken, det ser fruktansvärt vekt ut, passande för inte mer än 50 liter.
Skulle nog rekomendera att du får testa den hemma på några kilomerer och känna om det är ryggan som gör jobbet eller om det är ryggen som får rycka in istället!
 
Nordesjö; sa:
estetdrägg; sa:
det ser fruktansvärt vekt ut, passande för inte mer än 50 liter.

Hur ser du det?
Jag tycker inte att det verkar alltför olikt Berghaus Cyclops-system som ju är beprövat (om än gammalt vid det här laget) till och med för 110 liter.

Svårt att säta fingret på detaljer i det har fallet, men som ett allmänt intryck kan jag säga att det ser mer ut som en säck på vilken man har satt fast ett bärsystem och inte tvärt om, det mest snarlika som jag kan komma på att jag sett såhär på rak arm är lundhags dovre.

Jag får inte riktigt samma intryck av berghaus cyklops II system när jag goglar på det och ser bilder, även om det luter lite åt samma håll. Och visst, säger folk som testat den att den är bra så ska jag inte argumentera emot det (oavsätt om det är den här eller de liknelser du tog upp) men detta är mitt synintryck endast, remmar och så vidare ser väl gansak ok ut men med en sådan platt och lång kontaktyta för ryggen är jag väldigt tveksam mot detta bärsystem, speciellt med take på att det inte specis är en långsmal säck utan snarare byggegr bakot och på bredden. Det ser på sätt och vis ut lite som bärsystemet till kroppsnära aktivitetssäckar bara med lite smalare och längre kontaktyta mot ryggen. Jag har svårt att tänka mig att man får in den där uvanpå svanken tex, risken är nog att den halkar ner så att man har den på röven.

Men som sagt, detta är bara synintryck. Hade den haft en ram hade jag väl kunnat se det på ett lite annat sätt, men även där hade det nog krävts att höftbältet hängdes upp med mer neråtutning så att säga. Man skulle har kunna jämföra med mjölnerns höstbälte tror jag.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Still Alive Erfarenheter av Jääkäri XL. Transportera 20
Monsterdykaren Erfarenheter av Haglöfs Nejd 80? Transportera 0
mile0003 Bergans Alpinist 100 L Lady? Erfarenheter Transportera 0
ElinaJ Erfarenheter av mckinley säckar Transportera 4
Parabellum Norröna Recon /Bergans Powerframe erfarenheter/jämförelse Transportera 36
jerklaren Ny ryggsäck. Söker erfarenheter och tips. Transportera 0
Grillo Fjällräven - PAK Winter Backpack, erfarenheter? Transportera 5
Malindo Erfarenheter Osprey Kestrel 68? Transportera 1
marnit Haglöfs LIM. Någon som har några erfarenheter? Transportera 5
jens_ Erfarenheter/tankar kring Lundhags Ultra 60 Transportera 9
Raskesven Vattentäta packsäckar-erfarenheter Transportera 3
minilove Erfarenheter av Helsport ryggsäckar? Transportera 0
ala Berghaus Expedition, alternativ eller erfarenheter? Transportera 12
bredberg Erfarenheter 50l säckar fr Arcteryx, MntnHardwear & BD Transportera 5
andeb Erfarenheter av Lundhags Troja Transportera 2
Martin Fjäderlätt Erfarenheter från bilpool? Transportera 1
segelod Praktiska erfarenheter av Skarja? Transportera 1
niben Bask Eiger, erfarenheter? Transportera 0
Christinar LIM 45 - erfarenheter? Transportera 2
roos207 Erfarenheter av Bergans Alpinist I? Transportera 2
Mullemek Snigel Design Ryggsäck 12 Transportera 2
Farbrorvattenmelon Midjebälte till Dana Design Terraplane? Transportera 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.