Erfarenhet av himalayanglacier.com?

Hej!
Jag planerar vandra Annapurna Circuit trek på 21 dagar i november, och undrar om någon har erfarenhet av himalayan glacier trekking (med hemsidan som jag skrivit i rubriken)? De verkar mkt seriösa, finns en massa reviews på deras sida som är entydigt positiva, men hittar ingenting annat någon annanstans som verkar mer oberoende skrivet, varför jag blir fundersam på om de redigerat bort negativa kommentarer! Jag har förstått att alla på olika forum och bloggar verkar överens om att det både är smidigt, billigare, och potentiellt bättre att styra upp sin egen trek med bärare och guide när man väl kommit till kathmandu, men jag känner mig lite osäker på det upplägget som ensam tjej på trek, ovan vid landet och dess traditioner. Därför behöver jag hitta en bra organisation att gå i grupp med.

Oerhört tacksam för alla typer av hjälpsamma kommentarer!

/Tone
 
Inte grinig men det är dålig netikett att dubbelposta (skriva samma sak i flera trådar och underforum). Folk lär se ditt inlägg ändå och ingen kommer att orka svara i båda, med risk för att någon annan skriver samma sak du redan fått svar på i den andra osv. - du förstår säkert. Ber en moderator ta bort ena tråden.
 
hm, ja jag är redan på g att ta bort den som ligger under expeditioner, det var ju bara för att jag råkade posta under fel rubrik först! men det var inte så lätt att förstå hur man skulle göra för att ta bort den första! Det var förstås inte min mening att spama.
 
Har du kollat in HiOnLife? Kan varmt rekommendera dem, gick med dem till EBC i höstas. Finns säkert andra bra arrangörer också men de har fantastiska guider och mycket bra arrangemang. De har Annapurna treks också. Ha det så härligt!
 
synd jag inte svarade tidigare.

När det gäller Annapurna kan jag inte så något behov av bärare eller guide, det är ungefär som att gå Kungsleden fast lite brantare och med tätare stugor.

Min allmänna uppfattning är att guider/bärare i Nepal håller en låg kvalitet och har inte koll på bassaker i vad som gör en bra guide. Tillskillnad från den riktigt bra jag hade i Peru.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.