Ett ställe ni ska besöka är BAUHAUS, de har ett otroligt sortiment för gördetsjälvare, jag trodde lämge att det var ett dyrt skitställe där man bara köper billiga kampanjvaror.
Men en dag så trattade jag runt o botaniserade bland vingmuttrar, galler, gängstänger, olika breda syntetband, rep, linor, hängmattenät (trädgårdsnät), kedjor, nitar, kardborrband i de flesta utföranden o färger, aluminiumplaåtbitar, nitar, popnitar, öljetter med stansdynor till för tarptillverkning, järnplåtbitar, järnnät, rf nät, durkplåtbitar, stänger, rör i olika längder o dimensioner, mmm jo de fanns material där som om man är lite händig o har lite verktyg o en symaskin så kan man plocka ihop vadsomhelst som går att använda i skogen.
Funderade på att köpa 100 kg stålull o virka mig en spise´l till vårat kök hemma...
Näe, skämta de bara, men plåt att knacka ut med kulhammare en stekpanna o andra kokkärl fanns det, så då klasse i sjön inte har så mycket av de här bitarna kvar kan jag rekommendera en noggrann titt i alla hyllor på BAUHAUS, det här har jag betalt för att säga, men jag gör så själv...
(ännu ett skämt, det första alltså)
Ett bra städ eller en lämplig stubbe som mothåll när du bankar ut din kastrull eller stekpanna kan vara bra o ha.