Digital kompass

Passerade Getout på nätet och prylhungern sög tag i mig när jag så att de har rea på en digital kompass.

Men ge mig argument för en digital kompass !!! Prylhungern skriker och måste mättas.
 
Om det är Silvas du tänker på så är den måste om du är ett prylfreak. Fyller ingen större eller bättre funktion är en ordinarie kompass men bara för att den är digital så ska man ha den .

Nej men har skaffat en sådan och tja. Jag kunde lika gärna har varit utan den. Tycker den är mer strulig än en vanlig och du har nackdelen med att det måsta vara batteri till den.
 
Vad aer bra?

Det finns vael inget son aer bra med en digital kompass? Dalig precision, dyr, kanslig, kass i kyla, tung och kraever batteri. Men jag kanske missat poangen...
 
Re: Vad aer bra?

Vandrare; sa:
Det finns vael inget son aer bra med en digital kompass? Dalig precision, dyr, kanslig, kass i kyla, tung och kraever batteri. Men jag kanske missat poangen...

>>>

Hopplöst med era svar !! Min prylhunger kan inte mättas med de argumenten. Vad ska jag då köpa som prylgalning. Får vär gå upp ett steg till en GPS då !
 
Inte nöjd

Svenjohansson; sa:
Men ge mig argument för en digital kompass !!!

Du litar inte på analoga signaler.

Behöver komplettera prylsortimentet.

Men en analog kompass är lättare att använda och personoligen litar jag inte lika mycket på min digitala Suunto x6 HRs kompassfunktion som på en vanlig analog kompass. Det är enklare att kolla om en analog kompass utsätts för störningar från t ex mobiltelefon än att göra motsvarande med en digital kompass.

Thure
 
Re: Inte nöjd

Jo jag litar på en vanlig kompass men det är prylhungern som driver mig till att fråga.

Men på kanoten då ?? Är den inte bra när man tar ut en kompaskurs där ?

Samtidigt som en GPS skulle vara mycket bättre !!!
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.