chili-byte!?!

någon som har ett par långa chili-bindningar och vill byta mot mina korta? eller bara fjädrarna.
hör av dig isåfall!

ber om ursäkt om någon stör sig på att jag inte annonserar!
 
Om du skulle råka vara i Stockholm så kan du säkert köpa nya fjädrar på Naturkompaniet på Sveavägen för 180:- paret. I alla fall i våras så sålde de dem så billigt.
 
förbrukningsmateriel

hoppas inte för mycket på byte eftersom detta är förbrukningsmateriel som inte håller särskillt länge. Jag gjorde av med 2-3 par per sässong, beroende på väder och var man kör...

Köp helt enkelt ett par nya. Eller gå till en skidverkstad och se lite snäll och sorgsen ut, jag har flera gånger fått en extra för en 50-lapp

/föhl
 
låter som en smart idé.... =)
visste inte att de höll så kort tid! du kör nog mer än jag! men det är kanske en bättre idé att köpa nya då!
 
Nix du får köpa ett par nya bindningar, men det är det värt. Du får en mycket mer stabil och hållfastare bindning.
Chilin kommer att gå sönder, själv har jag bara haft av tåbygeln, hälspännaren dragit ut fjädrarna och haft av ett antal vajrar...
 
Cobrakrokar

Efter att ha slitit ut orginal vajrana till min Chili så köpte jag Cobrakrokar. Det enda jag behövde göra var att byta justermuttrar pga annan gänga på Cobrakrokarna men de följde med krokarna.
Funkar kanon för mig men jag kanske inte har kört extremt hårt.
//Lars
 
tusan vad mesigt jag måste åka!
Har haft mina chili i tre eller om det är fyra år.
Åker ca 4 h/vecka plus ca 5 dagar på sportlovet.
Ändå har inte mina chili gått sönder! Ok de ger med sig så om man inte passar dom löser de ut när man minst vill det...

aja det är bara till att köra ännu hårdare då eller?
 
:)

Jenny, det handlar kanske om att vi är tyngre och klumpigare :)

Min erfarenhet är att fjädrarna fryser lätt. Det är oftast i infästningen mellan framvajern och den lilla skruvmuppen som sitter i fjädern mina gav sig. Detta kan delvis avhjälpas med siliconspray eller infettning.

Jag vet inte om jag körde så hårt, men med tanke på att jag fått skicka in mina linken tillbaks till fabriken för att de blivit skeva så kanske. Ca 30-40 dagar per år.

Jag tycker du ska vara nöjd med att du inte kör sönder grejer, rätt teknik och användning så håller prylarna.

/föhl
 
Jag har bara bra saker att säga om cobran.
En fantastisk bindning helt enkelt. Har aldrig strulat för mig, jämfört med chilisarna som mina polare kör på.
Böjer krokar, töjer fjädrar och har av kablar. Hellre åker jag, även om det kan vara lika stimulerande att bara pyssla om sina grejor (gäller främst sommartid)...

fullt ös hälen lös/sam
 
Bindningar

Har mosat massor med chillivajrar (6st), rivavajrar (3st) och deformerat linkenbindningar.

Sen har jag sett folk som har mosat cobrabindningar, och raynly superloop, så jag är skeptisk.

Bishop Bomber har jag inte sett någon förstöra (ännu) mina nya TM7:eek:r håller fortfarande och Targa bindningartna är efter tre säsonger fortfarande hela.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.