Bra mobil för fjällturen!

Billigast vinner!

Själv har jag en Nokia av okänd modell från Classe i Sjön, för 400 spänn. Den kan ringa och skriva SMS, och batteriet håller åtskilliga dygn i sträck, även i kyla. Känns väldigt plastig och är ruskigt ful, men desto mindre stöldbegärlig. Jag har den till allt uteliv och har inte ångrat mig hittills. Medellivslängden på mina vanliga (=dyrare) mobiler är 1-2 år (och jag brukar vara försiktig med mina prylar!) vilket jag tycker är rent skrattretande. Så, jag tycker att som utemobil får det vara slit-och-släng, alla gånger!
 
Samsung

Jag har en samsung M110. Helt okey nu när jag vant mig vid menyerna. Tålig och billig! Det enda som jag inte har haft någon glädje av är kameran. Svårt med fokus så den har jag räknat bort. Har en riktig kamera (Pentax optio W90) när jag vill fota. Men i övrigt kan jag rekommendera telefonen.
 
Samsung GT-E2370 MP3 spelare

Jag har också en Samsung gt-e2370.

Är nöjd med telefonen men gillar inte riktigt mp3 spelaren.
Om jag lägger in massa album på minneskortet så hamnar alla låtar i en enda mapp när jag bläddrar i telefonen.

Jag vill kunna bläddra mellan album och sen spela ett album i telefonen.

Jag har provat ladda hem några olika JAVA spelare men inte hittat nån bra som fungerar, nån som har något förslag?

De jag provat är Folder player och KD player.
 
Billigast är INTE bäst.

En ruggad mobil köper man främst för att man ska kunna räkna med att den fungerar i alla lägen. Annars kan man väl istället köpa 2 (eller varför inte 3!) billiga! Och ha med sig SAMTIDIGT.

En BRA ruggad tål att användas i regn och har BRA batteritid. Vitsen är ju att jag ALLTID ska kunna använda den (förutsatt att mottagning finns). Tom om jag hamnat i sjön och ligger och simmar.

Stöttålighet gör att jag kan känna mig trygg för att den tål annat än kontorsmiljö.

Annars är det väl ingen idé att betala extra för mobil som kan mindre än dagens surfmobiler.
 
Har nu hittat den optimala mobiltelefonen för mig som är ute i skogen.
1. Den är billig 500 kr.
2. Den har en batteritid på, hör och häpna 67 dygn!
3. Den är grymt tåligt.

Kika in denna test som de gör på mobilen.
http://www.youtube.com/watch?v=v1dRULo1VUo

Samsung 2370 är namnet på telefonen. Testat den i två månader nu och batteritiden stämmer.
Finns på netonet för en femhundring. Naturligtvis finns det inga extra finesser alls på den. Simpel enkel telefon som går utmärkt att ringa med.......

Hasse

67 dygn!!!!!!
 
En ruggad mobil köper man främst för att man ska kunna räkna med att den fungerar i alla lägen. Annars kan man väl istället köpa 2 (eller varför inte 3!) billiga! Och ha med sig SAMTIDIGT.

En BRA ruggad tål att användas i regn och har BRA batteritid. Vitsen är ju att jag ALLTID ska kunna använda den (förutsatt att mottagning finns). Tom om jag hamnat i sjön och ligger och simmar.

Stöttålighet gör att jag kan känna mig trygg för att den tål annat än kontorsmiljö.

Annars är det väl ingen idé att betala extra för mobil som kan mindre än dagens surfmobiler.

Jag gillar inte riktigt konceptet att överkonsumera så där. Det känns inte bra av flera anledningar. Då köper man hellre något bra.
 
Jag gillar inte riktigt konceptet att överkonsumera så där. Det känns inte bra av flera anledningar. Då köper man hellre något bra.

Det var inte riktigt meningen att inlägget skulle uppfattas som att köpa 2-3 billiga mobiler var ett alternativ som jag rekommenderade...

Snarare tvärtom.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.