Bra mobil för fjällturen!

Har nu hittat den optimala mobiltelefonen för mig som är ute i skogen.
1. Den är billig 500 kr.
2. Den har en batteritid på, hör och häpna 67 dygn!
3. Den är grymt tåligt.

Kika in denna test som de gör på mobilen.
http://www.youtube.com/watch?v=v1dRULo1VUo

Samsung 2370 är namnet på telefonen. Testat den i två månader nu och batteritiden stämmer.
Finns på netonet för en femhundring. Naturligtvis finns det inga extra finesser alls på den. Simpel enkel telefon som går utmärkt att ringa med.......

Hasse
 
Jag ska köpa ny lur och har lutat precis åt en sådan. Verkar stryktålig och absolut passande.

"Nu är det allvar".
 
Har nu hittat den optimala mobiltelefonen för mig som är ute i skogen.
1. Den är billig 500 kr.
2. Den har en batteritid på, hör och häpna 67 dygn!
3. Den är grymt tåligt.

Kika in denna test som de gör på mobilen.
http://www.youtube.com/watch?v=v1dRULo1VUo

Samsung 2370 är namnet på telefonen. Testat den i två månader nu och batteritiden stämmer.
Finns på netonet för en femhundring. Naturligtvis finns det inga extra finesser alls på den. Simpel enkel telefon som går utmärkt att ringa med.......

Hasse

Haha, jag skrattade när jag såg filmen. En fråga - hur är knappsatsen? Är den smidig att smsa med?
 
Varning

Skärmen på min nalle sprack efter 14 dagar. ingick inte i garantin, resonemanget verkar vara hade du inte köpt nallen hade den inte heller gått sönder. Jag har inte haft telefonen ute i naturen så att säga, bara normal användning hemma.
 
Mycket dåligt att det inte ingick i garantin, men vad ingår egentligen i garantier numera när man köper saker. Ofta så är ordet garanti en betydelse för krångel när något händer..

mvh // Johannes
 
Mycket dåligt att det inte ingick i garantin, men vad ingår egentligen i garantier numera när man köper saker. Ofta så är ordet garanti en betydelse för krångel när något händer..

mvh // Johannes

Om man skulle bråka och ta reda på fakta så är jag säker på att displayen ingår i garantin. Enligt konsumentköplagen så måste tillverkaren bevisa att köparen varit ovarsam med varan om den gått sönder de första 6 månaderna om de inte vill betala. Därefter följer 18 månaders garanti där bevisbördan ligger på köparen.

Däremot har jag förstått att laddare inte ingår i garantin. På nåt sätt har man fått dem klassade som förbrukningsmaterial.
 
Man ska inte blanda ihop garanti och reklamationsrätt, vilket säljarna gärna ser att vi gör.. När bakrutan på min sprillans nya bil spontan-sprack i miljoner bitar för lite sen så ville tillverkaren inte alls kännas vid det först, eftersom glas uttryckligen inte ingår i garantin. Det kan man också mycket riktigt läsa sig till i garantihäftet, men det gick ju så sakteliga upp för mig (och tillverkaren också så småningom..) att jag gav blanka fan i garantin - jag har samma reklamationsrätt oavsett om det är en brödrost för 299 kr eller en bil som pajjar utan anledning efter nån månad.

Det beror förstås på vad som fick skärmen på din mobil att gå sönder? Om du satt dig på den kan du förstås inte reklamera den, men om den bara sprack under "normal användning" så spelar det ingen som helst roll vad då står i eventuella garantivillkor.
 
Skärmen på min nalle sprack efter 14 dagar. ingick inte i garantin, resonemanget verkar vara hade du inte köpt nallen hade den inte heller gått sönder. Jag har inte haft telefonen ute i naturen så att säga, bara normal användning hemma.
Vad var orsaken till att skärmen sprack? Hade den blivit tappad i marken eller hade den blivit krossad?

Garanti gäller ju för fabrikationsfel och liknande men inte pga att kunder varit oaktsam.

Just mobiltelefoner borde nog inte ha längre garanti än 6 månader eftersom felen till stor del beror på att kunden har sabbat dem genom fukt och slag/stötar.
 
Om mobilen säljs som en ruggad telefon så ska även skärmen hålla.

Jag såg hur säljaren (min Sonim-mobil) drog en tång rakt i skärmen med STOR kraft. Det blev inte ett märke! Så det går att göra hållbara displayer. Min Sonim kostade betydligt mer (ca 3500) men garantin påstås vara 3 år och "no questions asked". Men vad en garanti är värd vet man först när man försöker utnyttja den, tyvärr.
 
Vad var orsaken till att skärmen sprack? Hade den blivit tappad i marken eller hade den blivit krossad?

Garanti gäller ju för fabrikationsfel och liknande men inte pga att kunder varit oaktsam.

Just mobiltelefoner borde nog inte ha längre garanti än 6 månader eftersom felen till stor del beror på att kunden har sabbat dem genom fukt och slag/stötar.

Beror väl på vad det är för telefon

Då telefonen marknadsförs såhär, citerat från samsungs hemsida
"Den står emot både fukt, vattenstänk och damm och kan till och med tappas i betonggolvet."

Så borde man väl kunna reklamera för fabrikationsfel om den inte klarar just det? Alternativt stämma dom för falsk marknadsföring...
 
Varning

Jag varken tappade den eller gjorde något annat våldsamt med den, troligtvis någon typ av spänning kvar i skärmen efter tillverkning, men att bevisa det är inte det lättaste för en privatperson. Men man får det man betalar för, jag vet om ett annat fall förra sommaren där en samsung nalle slutade funka i sommarvärmen , det var mycket fuktigt och och blev det tvärstop, först började nallen ringa upp av sig själv, tog man av batteriet och lät en fläkt blåsa på den ett tag så gick den en stund, sen var det samma problem igen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.