Bistrobryggare

Alltid gott med en god kopp kaffe när man är ute i skog och mark. Jag tycker inte om kokkaffe eller pulverkaffe. Letar därför efter en bistrobryggare(har hört någon kalla det för pressbryggare) utan glaskolv(alltså inget som kan gå sönder). Storlek 2-3 koppar. Inte alltför tung. Är det möjligt att hitta en dylik? Tacksam för tips!
 
Såg på Naturkompaniet att de hade en kallad "Handpresso", fungerar som en handpump man laddar upp ett tryck på 15bar o häller i varmt vatten laddar med kaffe. Finns med på deras hemsida under matlagning/kök/tillbehör/kaffepannor. Den väger enligt dem 476g, vet dock inte vad kupan är gjord av om det är glas eller inte. Kanske värt att kolla.
 
Tack för tipset! 476g är ganska mycket, 1199 kr, som den kostar, är definitivt mycket.. ;-)

Ska ta mig en titt, men vill helst ha en bistro-/pressobryggare.
 
Jag har en som är köpt pâ Âhlens, men den har ju själva behâllaren i glas, men verkar svâr att ta sönder.
Det ska visst finnas motsvarande med behâllare i Lexan, kanske nâgon av postorderfirmorna t ex Get Out har den.

Här i Tyskland kallar dom det för "Bodum-bryggare" kanske likadant hemma?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.