Bilnavigering

nja

700-modellen har hårddisk, 500 kör med förladdade compact flashkort. Pytteskärm ändå. Det finns liknande ute också från andra fabrikat.

Ser ingen fördel i jmf med garmin 2610
 
Jag har känt på båda, Road Maten satt i Hertz-bilen jag hyrde i USA och Garmins nya har jag testat på en mässa. Det går inte ens att jämföra. Road Mate är en bättre produkt punkt slut. Hela USA laddat från början, enkla snabba menyer och grymt bra ljud och display (som är stor så det räcker). Dessutom så pratar den med dig hela tiden (om man vill). Garmins variant var lite seg och ingenting speciellt.
 
Småsnålt

Jag har sett negativa reaktioner, i amerikanska forum, på RoadMate 500, då den filosofi för hanteringen av minneskorten, som Magellan valt att tillämpa, verkar vara ännu dummare än Garmins gamla filosofi (före iQue och 2610/2650).

Modell 700 har hela USA medskickat från början, men jag har inte riktigt fått klart för mig hur man gör om man vill uppdatera till en nyare karta, med tiden.

Anders
 
Re: Småsnålt

apersson850; sa:
Jag har sett negativa reaktioner, i amerikanska forum, på RoadMate 500, då den filosofi för hanteringen av minneskorten, som Magellan valt att tillämpa, verkar vara ännu dummare än Garmins gamla filosofi (före iQue och 2610/2650).

Modell 700 har hela USA medskickat från början, men jag har inte riktigt fått klart för mig hur man gör om man vill uppdatera till en nyare karta, med tiden.

Anders

Det var väldigt gnälligt... (500) Hela USA/Europa på CD + ett medföljande minneskort duger inte?!?!?
(700) Hela USA/Europa färdig inlagt...duger inte heller?!?!? Vad mer kan man göra?

Se det positiva i något istället!

Skulle vara kul om du lade hit några direktlänkar till dessa negativa reaktioner så man får läsa.
[Ändrat av Jimmy_L 2003-12-20 kl 18:37]
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.