Hallå! Har hökat efter ett bra pris på ett vettigt första tält sedan någon gång i vintras. Tältet ska åka med på cykel- och paddelturer under sommartid, men också klara fjällvandring under tidig höst. Har varit på en vandring med en vän som hade ett Hilleberg Nallo 3, men tycker det är för mycket pengar för mig som nybörjare, är fortfarande lite osäker på hur många nätter det kommer bli per år i tältet osv. Har tänkt att jag är beredd att lägga mellan 2-4k på tältet. Gillade dock tunnelupplägget, så har haft särskilt span efter Bergans Trollhetta, som ju verkar ha gått för bra priser i perioder. Nu verkar det dock som att modellen som heter Trollhetta har fått sig ett lyft och blivit väldigt mkt dyrare, och när XXL skickade ut sitt annonsblad nu i veckan slog jag till på ett sånt här, som de sålde ut för 2400:-:
https://www.bergans.com/se/kollektioner/romsdal/utrustning/romsdal-3-person-tent
Vad jag förstår är det väldigt likt den tidigare modellen av Trollhetta, med skillnaden att ytterduken "bara" klarar 2000mm, men golvet 7000mm istället för 5000mm.
Nu till frågan ni som orkat läsa ända hit kanske har räknat ut vid det här laget - var det här ett bra köp? Borde jag skicka tillbaka tältet och fortsätta hålla utkik? Med tanke på Corona osv så känns det ju som att det kommer att dyka upp en del utförsäljningar och sånt framöver, men å andra sidan kanske inte på riktigt bra grejer, och med viss reservation för att fler kommer få upp ögonen för friluftsliv nu när resandet troligen kommer minska.
https://www.bergans.com/se/kollektioner/romsdal/utrustning/romsdal-3-person-tent
Vad jag förstår är det väldigt likt den tidigare modellen av Trollhetta, med skillnaden att ytterduken "bara" klarar 2000mm, men golvet 7000mm istället för 5000mm.
Nu till frågan ni som orkat läsa ända hit kanske har räknat ut vid det här laget - var det här ett bra köp? Borde jag skicka tillbaka tältet och fortsätta hålla utkik? Med tanke på Corona osv så känns det ju som att det kommer att dyka upp en del utförsäljningar och sånt framöver, men å andra sidan kanske inte på riktigt bra grejer, och med viss reservation för att fler kommer få upp ögonen för friluftsliv nu när resandet troligen kommer minska.