• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Andra fritidsaktiviteter/ Hobbies?

Jaha, vad gör ni när ni inte klättrar klippor, cyklar, springer, fjällvandrar, styrketränar osv.
Har ni några andra trevliga hobbies eller sysselsättningar?
Själv så håller jag på med möbel/finsnickeri/gitarrbygge/träkonst på fritiden.
 
nästan ingenting

Läser böcker periodvis,gärna tegelstenar om hemska despoter som styrt och ställt,eller svenska deckare av kvinnliga författare,eller vad som helst Gitta Sereniy skrivit.
Helt opraktiskt lagd,skapar enbart sånt som äts upp,men tittaroch lyssnar gärna på vad andra kreativa konstnärliga åstadkommmit.
Annars har allt koppling till motion och friluftsliv;om man läser om andra geografiska områden,ser naturfilm,klimatfrågor så blir det ju som "teoretiskt friluftsliv".
 
Läser när andan faller på. (Paul Auster är en favorit)
Körsångare
Gillar också att laga (och äta) god mat.

Ja och så alla vanliga aktiviteter. Jobb, kompisar, dumburken...
 
Mycket foto för mig också. Jobbar deltid med, och ansvarar för det övergripande bildarbetet åt musikmagasinet Opus som handlar om klassisk musik.
Jag läser mycket, såväl skön- som facklitteratur.
Musik. Mest jazz och klassiskt numera och funderar på att ta upp trumpetspelandet igen.
Umgås mycket med vänner. Lagar goda middagar, dricker gott vin och en del barhäng. :)
Sen går mycket tid åt att planera nya turer och prylinköp.
 
Tja ... förutom att (bortsett från jobbet som tyvärr är en störningskälla för fritiden), paddla, vandra, långfärdsskridskor och en del cykling ägnar jag mycket tid åt:

- musik - spelar fiol (viola, mandolin, flöjt och lite annat). Är "the fiddler" i en grupp som spelar engelsk folkmusik ... med lite mellanstick i en del annat från medeltida musik till Stones http://biphome.spray.se/ekenmorris/

- morris dancing - näst intill omöjligt att förklara i ord ... måste upplevas och den som upplevt det kommer ihåg det :). Det är mycket engelskt, spektakulärt och annorlunda. En del bilder på ovanstående länk ... och lite förklaring med bilder på - http://www.martinwildig.com/mwmorris.htm

- bygger och renoverar ständigt ... mer eller mindre ... på mitt gamla hus eller min gamla gård uppe i Hälsingland

- läser en hel del

- brygger öl

- reser ganska mycket både i jobbet och privat. (I och för sig blir de flesta privatresorna ofta kopplade till olika former av friluftsliv).

- planerar kommande friluftsaktiviteter

- resten av tiden vilar jag :)
 
Hmm Foto, film, böcker och en liten nördig hobby---> akvariefiskar hehe. Skall faktiskt iväg till Uruguay o fånga ciklider och ta med till sverige :) Kul när man kan kombinera friluftsliv med hobbyn :)
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.