Jag håller på att träna för Stockholm Halvmaran med Team Stockholm Marathon. Efter gårdagens träning började jag prata med en tjej ur min grupp som idag skulle simma Vansbro för att hon gör tjejklassikern. Oj, det låter ju jätteintressant, tänker jag som under våren har blivit rejält biten av att delta i lopp och tokträning.
Så idag kollade jag upp vad tjejklassikern egentligen innebär.
- Tjejmilen: inget problem när man ändå håller på att träna för maran
- Vansbro: nja, kan ju simma men är ganska vattenrädd, får väl övervinna rädslan!
- Tjejvättern: Hade ändå tänkt skaffa mig en bra cykel och delta i hela vätternrundan 2011, så det borde fungera.
- Tjejvasan/kortvasan: ja, här har vi problemet.
Det är nämligen så att jag aldrig har åkt långfärdsskidor (har inte några skidor heller). Vi har ju planerat att köpa skidor till hösten, har redan informerat mig förra vintern men hur ser ni på att klara av kortvasan i februari (är den väl?) 2011 om man aldrig har åkt förut och dessutom bor i Stockholmsområdet? Hur många mils träning bör man ha i benen (som nybörjare) innan man ger sig ut på loppet? Eller är den allmänna åsikten att jag bör skjyta upp mina ambitioner nåt år? Är jag för ivrig?
/Annette
Så idag kollade jag upp vad tjejklassikern egentligen innebär.
- Tjejmilen: inget problem när man ändå håller på att träna för maran
- Vansbro: nja, kan ju simma men är ganska vattenrädd, får väl övervinna rädslan!
- Tjejvättern: Hade ändå tänkt skaffa mig en bra cykel och delta i hela vätternrundan 2011, så det borde fungera.
- Tjejvasan/kortvasan: ja, här har vi problemet.
Det är nämligen så att jag aldrig har åkt långfärdsskidor (har inte några skidor heller). Vi har ju planerat att köpa skidor till hösten, har redan informerat mig förra vintern men hur ser ni på att klara av kortvasan i februari (är den väl?) 2011 om man aldrig har åkt förut och dessutom bor i Stockholmsområdet? Hur många mils träning bör man ha i benen (som nybörjare) innan man ger sig ut på loppet? Eller är den allmänna åsikten att jag bör skjyta upp mina ambitioner nåt år? Är jag för ivrig?
/Annette