• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Alpinistvänner

Tjena,
Jag tycker att det är kul att köra alpina turer och har satt som mål att plocka ett antal 2000m toppar i Norge under sommaren. Jag känner dock inte så många andra svenskar som kör alpina turer så det blir ofta svårt att få till någon tur. Jag tänker att det kanske är fler som är ute efter liknande upplevelser?

Jag har tänkt åka några turer till Jotunheimen den här sommaren och köra några turer. Jag har inte jättemycket erfarenhet från klättring. Jag har gått en klätterkurs och en glaciärkurs, men jag har spenderat mycket tid bland de nordiska bergen och känner mig väldigt trygg även i utsatt terräng. Jag har gjort några alpina turer i svårighetsgrader runt 3, typ Syltraversen, Sarektjåkkåtopparna, Toulpagorna kreaterkammarna, osv. och det tycker jag är en ganska lagom nivå i dagsläget. I övrigt är jag mer av en löpare/orienterare och gillar att "springa" upp på toppar.

Jag skulle som sagt tycka att det vore trevligt att träffa lite nytt folk som vill tura och då framför allt i Norge och Jotunheimen i sommar eller någon annan gång. Någon som är intresserad?
 
Hej Vildstjärna,

Jag hamnar alltid i Norge trots att jag ibland planerar för besök i Svenska fjäll. Är inte rikitgt säker på om vi matchar 100% då jag endast gör toppturer på ställen där det inte krävs utrustning. Men vi kan språkas vid och se vad som kan realiseras.

På återhörande
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.