WIG Rapid 522 Offshore

Hej!
Någon Sam har erfarenheter av WIG Rapid 522 Offshore som säljs av kajaksidan.se?

Är sugen på en havskajak i glasfiber för längre äventyr med stor packvolym som är lättdriven.
Vill även ha genomgående bra byggkvalite på kajaken.
Funderar även på Melker Ulvön som verkar vara kanonfin.

Mvh Patrik
 
Ej testat den nämnda, paddlar själv en VKV Seagull Offshore som har stor packvolym samt är lättpackad. Riktigt bra byggkvalité och bra komfort i brunnen. Den är även lättdriven enligt mitt tycke. Om man vill ha en snabbare finns Elite i samma serie och en ännu större Ocean.
 
Tack för tipset Daniel!

angående packning så får jag även ner hela flak öl i packluckan, bastukamin till mobiba rb-170 vattentäta packväskor från ortleab för att smidigt ha koll på utrustningen.

31l fram och 49 bak samt en stor primus kylväska.


Supernöjd efter att ägt både prijon seahawk, seabird expeditioni glasfiber etc. Skulle inte gå tillbaka till dessa ☺.
 
Ej testat den nämnda, paddlar själv en VKV Seagull Offshore som har stor packvolym samt är lättpackad. Riktigt bra byggkvalité och bra komfort i brunnen. Den är även lättdriven enligt mitt tycke. Om man vill ha en snabbare finns Elite i samma serie och en ännu större Ocean.

Har en vän som inte va helt nöjd med sin VKV, men coolt att man kan få den custom liggbar.. när jag själv googlade på VKV offshore kom ovan tråd ganska snabbt upp.. har du upplevt något?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.