Vita blixten

Vet någon var man kan få tag på ett par "vita blixten"? Är det Överskottsbolaget som gäller, eller finns det något ställe på internet där man kan köpa dem?

Erfarenheter av skidorna tas tacksamt emot!
 
Jag antar att de finns på Överskottsbolaget, om det nu finns några att få tag i. Det finns rätt många återförsäljare av militärt överskott på Nätet, kolla tex Garderoben (www.garderoben.se).

Törs man fråga varför du just vill ha tag i ett par VB? Mina erfarenheter av skidorna är begränsade, men jag kan inte för mitt liv se varför de skulle vara bättre än vad som helst som finns hos din lokala skidhandlare för en billig penning.
 
Jag tror inte heller att de är särskilt mycket bättre än någon annan skida, snarare tvärt om! Men priset på ett par VB är nog svårt att slå.
 
VB????

Hmmm vad tusan ska du med ett par Vita Blixten till?
Det enda som går att göra med dom är att elda. Har erfarenhet av dom del från GU:n på I22 och sen olika kurser i försvaret. Dom går inte att åka på.

Men iofs så är jag en infödd skåning *S*
 
Blixten

Nog funkar vitablixten. Kanske inte i vasaloppet, men utmärkt i lössnö och ospårad snö, Däremot har kronan även bruna trälagg med stålkant, köp hellre dessa.
 
Vita drömmen

Lagom till vinterutbildning hösten 1990 så fick vi ut nya fina plastskidor från Karhu... Efter en vecka tiggde vi om att få tebax vita blixten,mmm underbara vita blixten... Vita Blixtens skidförmåga är aldrig bättre än tjärarens förmåga, mao dålig tjärning ger dåliga skidor och vise versa..
 
Förälskad

Efter lumpartiden på FJS 83-84 så blev jag förälskad i vita-blixten. Har brukat dessa på jakt i skog under alla år, men åker jag upp till fjällen så får dom vara hemma.Så att pulsa runt i ospårad terräng är dom mycket bra till om man ser till priset.
 
Vitablixten

Hej om ni går in på armyshopen.se så kan ni få vita blixten stavar och bindning för 250kr:p

men det jag undrar är om någon har testat att åka telemark med vitablixten är dom tilräckligt stabila för det eller måste man vara extremt erfaren? fundera på att skaffa ett par vita blixten och använda som tur skidor. men kunde va kul att testa åka telemark i någon flack backe :)

Hör gärna av er skulle va gör kul mvh Emil
 
vitablixten

dom fins att skafa för 250kr på armyshopen.se

undrar om någon vet om det går att åka telemark med dessa eller måste man va extremt erfaren för att lära sig? bara en kul grej men jag tänkte skiaffa mig ett par att ha som tur skidor kompisen har ett par och det är grym bärighet i dom:)

hör gärna av er mvh Emil
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Moga Stort parti vita blixten? Turskidåkning 11
Hermelin Vita blixten + NNN BC Magnum Turskidåkning 5
hajof70 Stålkant på Vita blixten? Turskidåkning 9
Wolfbrandt Vita Blixten Turskidåkning 13
Wolfbrandt Vita blixten Sökes! Turskidåkning 4
Banankontakt Kängor till vita blixten Turskidåkning 9
markanthus Vita blixten med stålkant? Turskidåkning 6
1145 Köpa vita blixten någonstans i mälardalen - sundsvall? Turskidåkning 3
landy Vita blixten Turskidåkning 20
tamino Nato- / Jägar-bindning till vita blixten Turskidåkning 10
estetdrägg Vita blixten + ? + Blötnäbbar. Turskidåkning 3
snokke Kängor/bindningar till Vita Blixten? Turskidåkning 11
johanniska Bindningar - Vita blixten Turskidåkning 32
mariaa Vita Blixten Turskidåkning 16
sarabackeus Skötselråd till Vita Blixten Turskidåkning 8
Islet Vita Blixten Turskidåkning 9
micke.lu VITA BLIXTEN? Turskidåkning 8
sajberjohan Tjära Vita Blixten Turskidåkning 18
ett_och_noll Valla Vita blixten? Turskidåkning 1
Johan_olsson Köpa Vita blixten Turskidåkning 2
janneb80 Bindning och behandling av vita blixten Turskidåkning 2
bjärven Var finns Vita blixten?! Turskidåkning 7
Jolo Vita Blixten - råd!? Turskidåkning 1
lucky Vita blixten bindningar Turskidåkning 0
mcpete vita blixten Turskidåkning 2
Geronimo Gröna Vita bandet! Turskidåkning 22
äventyrssugen Bruna Blixten - Något att ha? Turskidåkning 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.