vintertälta-planer i påsk

Tänkte prova sova i tält i påsk.
Har visserligen tältat för länge sen i samband med fjälldraget och hundspannsturer.
Har nån "ensamdag" i påsk samt nån dag med sällskap men ingen stuga.
Har för eget bruk Akto-tält,gammal(1980) men relativt nytvättad fräsch fluffig dun-Caravansäck för -20C,renskinn,vanligt liggunderlag,Trangia med gas,pannlyse,spade,ullställ,dunjacka,"dobson"täckbyxor.
Med sällskap av sambon ung. samma men Nammats2gt-tält,(WM-apache-sovsäck + tunnare fjällrävsdunsäck för sambon).
Transportsätt:antingen skoter (då har man ju varm skoteroverall med) eller skatesidor+ vanlig draghundspulka om jag hittar nån skackel som man själv kan dra med.
Snöpinnar till tält finns.
Mat och godis :jaa.Drycker :eek:m jag garanterat stannar hela natten..

Gastuben gör sällskap i sovsäcken.
Område:inte långt från Kvikkjokk,ej kalfjäll=bara fara hem om det inte är kul...
Antar att jag fortfarande är mycket ofrusen och sambon lika frusen som alltid..
Nåt mer oumbärligt jag glömt?
 
En borste

att borsta bort snön från kläderna med innan man går in i tältet är väl rätt vettigt? Även termos för att kunna ha snabb tillgång till varm dryck om man vaknar på natten och känner sig lite frusen. Med andra ord kan jag inte komma på några större grejer att komplettera din packlista med. På Haglöfs hemsida finns det någonstans en vinterpacklista att utgå ifrån. Kan vara bra at stämma av mot. God tur!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.