• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vinteräventyr med jeep runt Östersjön

Resans längd och syfte: 3 månader, natur,friluftsliv, äventyr och strapatser.

Turen: Sverige, Norge, Finland,Estland, Letland, Litauen, Polen,Tvskland, Danmark, hem och en avstickare till Ryssland. Detaljer planeras tillsammans.

Dina resurser: 3 månader tid, 15-20 000 kr självkostnad, Personlig friluftsutrustning

Sällskap: Endast kvinnliga Medresenärer. Inga krav utom trevligt sällskap och friluftserfarenhet

Avresa: I vinter, enligt överenskommelse

Mvh

Friluftsnomad

H
 
Hej

Ville bara säga att när vi körde Malmö, Stockholm, Kiruna, Narvik, ca. Treriksröset, Tromsö och sedan hem via E6an använde vi 7000.- till bensin. Bilen vi hade då låg någonstans runt 0,8 /0,9 per mil. Det var 450 mil.

(Tänkte att det kanske kunde vara till hjälp angående kostnader. Även om det nu verkar som du räknat ganska bra.)
 
Hej Dr. Jones

Det skadar inte att få feedback,

Vad var syftet med den tur du/ni gjorde, var det ochså innom friluftslivet?

Det är intresant för mig att få tips om platser att besöka.
 
Finlands högsta berg

Körde upp för att bestiga Finlands högsta berg. En del i min strävan för att ha bestigit de nordiska ländernas reps. högsta berg. Det friluftsliv som det innebar var camping längs med vägen och en dagstur för att komma upp på toppen.

http://www.utsidan.se/albums/view.htm?ID=7866

Det var sommaren 2008. Bensinpriserna låg då ungefär som nu. Jag kommer ihåg att i Tromsö låg priset på 17 norska per liter. Helt hutlöst!

Att ha cyklarna på krok var inte kul med tanke på åtkomligheten av bagage och hund, men det gick. Fick inte investerat i takhållare just då. Men det skulle verkligen varit så värt.... Det var lite meck att "bara" ha bakdörrarna.
 
Kan bara rekommendera att söka på alla kanaler. Har genomfört liknande resor. Genomskinlig budget är också bra. Svårt att hitta sällskap. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.