Källa eller referens på det ? Snälla, kan ni inte sluta att Ordbajsa och hitta på ?
Källa på det, källa på det…
så om inte vederbörande plockar fram, likt en jurist i en domstol, illa kvickt så är det att att ”ordbajsa”
Ordbajsa är alltså den synnerligen ”intelligenta kommentar” som vederfars den ” otrogne” som inte ställer upp mangrant i synen på vindkraftens välsignelse.
Mannen som skriver här har mångårig erfarenhet kring frågan om propellrar och helikoptervingar vilket reduceras till ordbajseri om vederbörande inte genast länkar till studier.
Tydligen är påståenden av den tendensiösa vindkraftlobbyn inte tillnärmelsevis lika utsatt för kritiskt granskande.
Nåväl, visst ska påståenden kunna styrkas. Här kommer ett påstående som jag har.
Den OTYGLADE vindkraften är ett hot mot miljö, natur, människors välbefinnande och allt som en friluftsälskande människa borde värna.
Källa på det, källa på det skriker den som värnar vindkraftindustrins härjningar. Källa på vad svarar jag. Att bara se den förödda jorden där det internationella kapitalet okritiskt får härja är nog.
Vad är Er källa på motsatsen undrar jag? Är den här miljöförstöringen i namn av ”klimatsmart” värd den här stridbarheten som uppvisas här?
Jag har valt sida och det är att förbehålla mig ett kritiskt tänkande vilket ser ut att vara tämligen exklusivt hos vissa här.
Så säg nej till den internationella vindkraftindustrins härjningar så länge vi inte har allt under kontroll i vårt land Sverige.