• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vill du vandra i Skottland?

Hej!
Jag är en 27-årig tjej som gärna skulle vilja åka till Skottland i sommar och vandra.
Men, jag har ingen reskompis.
Finns det någon tjej eller kille i min ålder som har lust att göra mig sällskap?
Kanske besöka Edinburgh, Glasgow och vandra längs the West highland way?
Jag skulle gärna åka iväg i slutet av juni.

Hör av dig så snart du bara kan!
/Nina
 
skottland

Hej hade planer på att köra mc till och i skottland men varför inte göra en vandring i stället. Hur hade du tänkt dig, flyg, hotell, B&B, tält, vilken stäckning? Du kan maila mig på rosberg1@telia.com så får vi se om semesterveckorna passar in för denna turen.

MVH Joakim
 
Skottland

Hej!

Precis vad jag tänkt mig också, för mig hade vecka 27 passat bäst.

Vi kanske kan höras av och se om vi är några stycken som är intresserade av att åka?

Må väl!
Jenny
 
Hej!

Jag skulle också väldigt gärna vilja vandra i Scottland, hade tänkt komma iväg dit i våras men det funkade inte, men jag kanske skulle kunna hänga på om ni åker i juli? Berätta lite mer vad du har tänkt dig!

MVH, Ksenija
 
Kul med svar!

Hej!
Kul att det finns fler Skottlands-intresserade!
Jag skulle gärna åka iväg v.26/27, en vecka-10dgr och vandra the west highland way fr. Glasgow upp till Fort William. Skulle även vilja besöka Edinburgh som ju sägs vara en jättefin stad. Tror att det är enklast att bo på vandrarhem och B&B så slipper man släpa på tält.

Hör av dig så snart du kan på e-mail:
nina.backstrom@wtnord.net

MVH/Nina
 
The more the merrier!

Hej!
Roligt att du är intresserad av att följa med.
Jag skulle alltså vilja åka iväg v.26/27, en vecka-10dgr. Boendet är nog enklast att lösa med vandrarhem och B&B.

Hör av dig så snart du kan på e-mail:
nina.backstrom@wtnord.net
så kan vi diskutera mer.

/Nina
 
Tips inför The Highlands

Jag har vandrat Highland Way samma tid ni planerar. Väder och förhållande brillianta. De tyckte knotten med. Förbered er på det. Glöm Mygga och Djungelolja, det är godis för Scottish midges. Investera i ett "knottnät" i någon av Glasgows friluftsaffärer. Annars är ni hänvisade till tältet, eller puben, före gyning och i skymningen. På dagarna sover knotten rusiga av allt blod de frossat i.

Edinbourough är fint, jag gillar dock det dekadenta Glasgow. Smaksak. Ha en god tur i underskönt land!!

Bästa Ylva
 
Hur gick det?

Hej! Läste er diskussion på Utsidan i våras om era planer på att vandra i Skottland. För vår del var det dock augusti som gällde och nu har vi våra flygbiljetter bokade till den 2:e augusti.

Tänkte höra hur det gick för er och få lite färska tips. Vilken del av leden gick ni, och vad tyckte ni var vackrast/mest sevärt? Vi är sugna på att komma till destilleriet i Fort William och tänkte försöka avsluta vår vandring där. Eftersom vi vandrar med full packning för övernattning i tält tror vi inte att vi klarar att vandra hela leden från Glasgow till Fort William på 6 dagar utan tänkte försöka hitta någon lämplig tåg- eller busstation i lämplig anslutning till leden.

Hur var det med flygande odjur? Räckte det med MyggA el. motsv? Gissar att det är värre med dem i juni än i augusti. Var leden i gott skick med rösen och spänger eller kan man förvänta sig vad?

Tacksam för svar från alla som vet.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
unix Början av hösten 2019 en eller flera som kan vandra var som helst i Sverige. Anm gärn Reskompis 4
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
apfaktor Vandra v. 33 Reskompis 0
moa_k40 Vandra någon gång i v 29-31 Reskompis 4
KarlSwe Sällskap sökes . Vandra camino de Santiago Reskompis 5
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
beatrice. Vandra helger? Reskompis 5
Kundalinia Vandra kebenekajse v 30-3 Reskompis 0
trvlr Resa till Georgien och Armenien - vandra i Svanetien Reskompis 2
Torner88 Någon annan som har lust att vandra i sommar? Reskompis 2
shusplash Vandra Norge! Predikstolen, Trolltunga, Jotunheimen Reskompis 3
Ida. Vandra i Sarek nästa vecka (v.29)? Reskompis 0
moa_k40 Vandra i tidsperioden 23 juli-22 aug? Reskompis 5
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
Michael Jönsson Abisko - Nikkaluokta (vill du vandra med) Reskompis 0
kalle2 Vandra Lycian way , Antalya v44 Reskompis 0
Kastvind Göteborg: vandra, gå promenad, sova ute Reskompis 21
JohanKris Vandra i Nepal Reskompis 3
lillamu Vandra eller cykla med tält i Baltikum Reskompis 0
Are Följ med och vandra Gr20 i juli Reskompis 1
Tettan Vandra i Patagonien!? Reskompis 2
Sailorboy81 vandra i slutet av sep början av okt Reskompis 0
madde182 saxnäs 25-27juli Dans+vandra Reskompis 0
FrankP Vandra i Lappland / Augusti Reskompis 0
Villvandraelcamino Vandra El Camino i vår Reskompis 6
p_skold Vandra i påsk, vår i sydeuropa.... Reskompis 3
plattgroda Vandra i sommar Reskompis 2
lill_emma vandra i patagonien Reskompis 3
ecuadortjej vandra i anderna Reskompis 0
AnnaKarin klattra/vandra pa korsika? (nu) Reskompis 0
mo9jan Vandra i Sarek. Reskompis 2
karined Nån som ska vandra kring storulvån i mitten av augusti Reskompis 5
per160 Bila och vandra i Australien juni-juli Reskompis 3
LillDylan vandra i nepal Reskompis 0
milford Vandra i aug Reskompis 7
skiman Vandra Storulvån-Sylarna_Helags_Gåsen början aug Reskompis 0
phoebe vandra i sarek eller Padjelanta Reskompis 1
Daboia Vandra i Jotunheimen Reskompis 0
mumrik Vandra i USA Reskompis 1
beherit Vandra i sydöstasien? Reskompis 0
4056 Vandra skåneleden i sommar. Reskompis 0
ddala Skottland (Cairngorms National Park) vecka 30-31 (2014)? Reskompis 11
Tompa82 Skottland & reskompis Reskompis 2
Skottland runt i sommar? Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.