Vill du byta dina Cobra mot mina Fusion?

Har ett par nya BD Fusion (leachless) som jag klättrat med 2 gånger. Har du ett par Cobras i bra skick och vill byta, hör av dig!

Fusion yxorna har funkat bra, men eftersom jag redan har ett par Viper med fangs och Android leaches känner jag att det blir lite "kaka på kaka" med båda.

Andra erfarenheter om leachless yxor? Jag gillar kännslan och tycker att det är suveränt med vinkeln på hantaget, men upplever bladet lite för aggresivt för is. Går ju att fila om så klart...

/föhl
 
hur funkar vipers med fangs? har provat quark ergos, och dom kan man hålla i i evigheter. undrar om det skulle bli bättre med fangs OCH leashes???
 
Leashless

har prövat Viper fang (fast utan leash) och de är riktigt bra, lite sugen på att pröva Fusion och Ergo, har hört att Fusion är helt outstanding på klippa men lite för aggro på is.
JAg tog och byggde om mina BlackProphet Carbon med Grivels trigger och skippade remmarna, tycker att det fungerar förvånasvärt bra, grym styrsel med pekfingret i triggern, även när man är trött så fungerar det bra.
- an
 
inte bättre

Viper med fangs och avkrokad leach tycker jag funkar bra nog för 1-2 pitcher, längre har jag gärna leaches. Hur som hellst har jag nästan alltid Android-leacharna på, hakar av och på lite som jag vill mellan skruvsättningarna. Någon bit med, någon utan. Utan på traverser etc när jag tycket det funkar bäst.

Fang med leach är bra och jag upplever inte att fangen är i vägen eller så. För alpinare turer är det ju bara att ta bort dem.

Håller med om att Fusion är lite väl hookad (Fusion bladet) för is men bra på klippa. Har dock märkt att jag inte behöver den extra tekniska nivå som Fusion yxorna erbjuder eftersom jag föredrar is framför mix.

/föhl
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.