Vilket flugfiskeset ska jag köpa??

Jag ska köpa ett flugfiskesett inför sommaren men vet inte vilket. Jag vill få ett såkomplett och enkelt sett som möjligt under 2000 kr som är bra för nybörjare. Jag har fått råden att köpa ett spö i klass 5-6 med en vanlig WF-flylina i klass 6 vilket finns i följande sett.

Jag har kikat på föjlande set:

VISION INTRO KIT DX
VISION INTRO KIT
LOOP Adventure Kit
Strömsländan XP.

Någon som har provet något av de här setten och vet hur dom är?Vilket får man mest för pengarna i?Vad ska jag köpa?
 
Alla de du räknar upp är bra. Jag har själv provkastat såväl Vision intro, Loop adventure och Strömsländan XP och de är alla lättkastade och känns prisvärda. Om jag skulle välja kanske jag skulle välja vision av de du räknar upp. Den rulle som följer med det vanliga intro-kitet är dock rätt medioker så om du väljer vision, välj dx som väl har en vision koma som medföljer? Betydligt trevligare rulle i alla fall.

Ta även en titt på Guideline Explorer trout. Det spöet är 4-delat vilket är rätt trevligt.. Capricorn.se tar 1595:- för det setet.

http://www.guidelineflyfish.com/AF-2007/guideline/stang-2.html#alpha
 
Flugfiskeset!

Hejsan! Det är nog hugget som stucket. Jag tycker att du ska prova spöna innan du bestämmer dig, om du har möjlighet.Annars kan du väl ta det som du tycker är snyggast.."ler" Som sagt du får nog likvärdiga grejer i alla föreslagna set!Mvh.Timo.
 
I senaste nummret av Allt om flugfiske var det ett stort test av flugfiskeset, kan absolut vara värt att kolla.
 
Var nere på stan och kollade efter tidningen i ett par affärer utan någon lycka. Är det någon som vet kontentan av testet??
 
Guideline

Berras outlet har ett Guideline Awm?(stavning) set som jag har känt en del på, det kostar 2199:-. Jag älskar det men det är väldigt individuellt, det ska ju mer eller mindre kännas som en förlängning av armen när man kastar.

Lycka till
 
pjh891013; sa:
Var nere på stan och kollade efter tidningen i ett par affärer utan någon lycka. Är det någon som vet kontentan av testet??

Vision intro som du nämnde att du var intresserad av omnämndes som "fyndköp". Den ärofyllda titeln "bästa köp" gick till det 600:- billigare Pool 12 Power Set. Jag har använt Power-spöet en del och tyckte det var mycket bra.
 
Det ser ut som jag köper Guideline explorer som både fått bra i testet och som har ett schyst format.

Tackar för alla svar!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
snuffle Första flugfiskeset Fiske 3
schizo Flugfiskeset - Nybörjare - hjälp Fiske 13
Jojosurf Vilket drag ska jag använda för att fiska i fjället? Fiske 4
lsjonsson Kalix älv ska återställas i Bondersbyn Fiske 6
LosLocos Vilket fiskespö ska en köpa?? Fiske 11
Eric97 Ska börja vertikal fiska. Har lite frågor. Fiske 4
kervennic Vem ska vandra och fiska ? Fiske 2
Jocka Vilket Flugfiskespö ska jag köpa? Fiske 9
vuogga Vilken haspelrulle ska jag köpa?? Fiske 23
M.Gustavsson ska oxå till Jämtland v.33 Fiske 0
Floot Vad ska jag köpa för fluglina? Fiske 12
m22aa Vad fick jag för fisk? Fiske 4
Pellepelikan Vad fick jag för fisk? Fiske 4
jotho Hur köper jag Norskt fiskekort?! Fiske 2
plaskdaja Har jag fått öring eller röding Fiske 4
klättermicke Nu behöver jag expertishjälp Fiske 3
mipert Hur avliva näbbgädda? (Och hur bevara fisken medan jag fortsätter fiska.) Fiske 11
mipert När kan jag lättast titta på öringarna i lilla bäcken? Fiske 7
magbe238 Flugfiske - va e de jag köpt egentligen? Fiske 3
Avslmedl Jag förstår inte ett skit Fiske 15
Floot Hur vänder jag min rulle? Fiske 3
frni Vilket spö tar jag inför Afrikasemestern? Fiske 5
Tiveden Jag vill fiska!! Fiske 1
Freddan75 Hur servar jag en Ambassadeur 6000 (rod) Fiske 11
TG Jag har bestämt mig :-) Fiske 1
flugfiskarn jag och farsan... Fiske 1
PoH Jag har valt spö ! (tror jag) Fiske 6
xerxs jag vill veta allt om flugfiske! Fiske 20
Björte Vad gör jag för fel? Fiske 2
Hur bygger jag en kallrök (fiskrök) Fiske 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.