Vilken nivå i Serre Chevalier?

Ska för första gången åka till Serre Chevalier i några dagar. Det går att bo i tre byar på 1350, 1400 resp. 1500m höjd. Någon som vet vilken by som är bäst?
 
Kommer inte ihåg vilken höjd, men byn där UCPA ligger är i mitt tycke bäst (tror dock att det är 1400 men är inte säker).

J.
 
Erfarenheter av UCPA i SC?

Jag åker med UCPA till SC i slutet på mars. Någon som vet hur snötillgången brukar vara då?

Erfarenheter av UCPAs sk "variation max"? Bra eller dåligt? Finns det någon instruktör för telemark?
 
Bra med snö i år

SC har fåt bra med snö så här långt in på säsongen. Om det räcker ända till mars är en annan fråga.

Skidsystemet blev enligt mitt tycke bättre ju längre bort från Briancon man kom. Skogsåkningen är berömd men när jag var där var det så var det skare... Fast man hittade lite ändå.

Vi tröttnade faktiskt på Serre efter några dagar och passade på att åka till (vi hade hyrbil) Setriere & Les 2 Alpes. Liftkorter gällde nämligen även där. Alpe d´huez & La Grave ligger oxå nära.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.