Vilken firma syr starka sömmar?

Hej. Jag önskar få några starka sömmar sydda i 30 mm syntetband, lagt tredubbelt. Vem kan tänkas göra detta på västkusten? Skall man vända sig till någon skomakare eller finns det någon annan som kan tänkas sy detta?

/L
 
Lokala fallskärmsshopen

Jag har cykelavstånd till den lokala fallskärmsshopen http://www.uffeshoppshop.se/ .'

Dom kan med lätthet sy genom 20 mm band, tyg och remmar. Skulle inte deras sömmar hålla så dimper deras kunder med 200 km/h i marken och då har dom inte längre kvar några kunder.

Om det sedan finns någon lokal fallskärmsshop i närheten av där du bor har jag inte koll på.

Per
 
Fallskärmsshop låter verkligen som det ultimata!
Annars är skomakaren alternativet! :) De är också duktiga och har massa starka symaskiner.
Kemtvätten kan kanske fixa, det är lite olika, fråga vet ja!
 
För hand

kan du lätt göra det själv. Jag har gjort liknande med tjock fiskelina (monofilament) när jag fixade en takhängd hissbar dubbelsäng i friggeboden på landet.

Vad är det för pryl du skall fixa till? Kapellmakare sadelmakare skomakare klarar förstås detta samtliga.

Thure
 
Rätt tråd, dubbla nålar, rund pryl, sy lasksöm, starkare kan det inte bli. DIYS
Ibland är det skönt att veta att man kan själv.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.