Vilka gick Ås-ås leden under valborgshelgen?

Började vandra 1:a maj och avslutade 4:e maj.
Vandrade från Hörby/Ekeröd (början på etapp 12) - Svartesjö (slutet etapp 3) och stötte på en hel del vandrare som gick "andra" hållet. Alltså från väst - öst.

Tänkte bara kolla om det var någon av utsidans medlemmar som jag träffade?

//Peter
 
Ås-till-ås!

Jag gick Ås-till ås-leden tillsammans med min "vandringsman"! Åtminstone delvis. En trevlig vandrig som blev ett blogginlägg...

Startade i Åstorp på morgonen Kristi Himmelsfärds dag och tältade sista natten, mellan lö-sö, vid "Dahlbergs". Där träffade vi en kille som gått från Ekeröd - var det du?

Hälsningar BrittMarie
 
Jaha, se där ja! Jo det var jag.

Jag stannade till i stugan för att jag skulle ta hand om mina skavsår.
Dom hade ställt till det för mig under både fredagen och lördagen men under söndagen så var det faktiskt inga problem.

Så vandringen genom hela Skäralid området gick som smort. Vilken natur!

Tyvärr kom jag aldrig så långt att jag kunde passera "Skånes högsta punkt", men jag får väl fortsätta min vandring vid något annat tillfälle.
Men ni måste passerat förbi! Var det något att se?

Hoppas att ni hade en trevlig vandring! Hälsa "vandringsgubben" :)

//Peter
 
Jag gick inte själv men vet ett gäng från Stockholm som vandrade Ås-Ås leden då. Vet dock inte om någon av dem "hänger" här på Utsidan.

/Zwempa
 
Jag gick inte själv men vet ett gäng från Stockholm som vandrade Ås-Ås leden då. Vet dock inte om någon av dem "hänger" här på Utsidan.

/Zwempa

Jag träffade på 4st Stockholmare på utsiktsplatsen vid Djupadal. Har för mig att det var 3st tjejer och en kille. Dom bjöd mig på en halv liter vatten vilket var mycket uppskattat.
Om det var dom som jag träffade och du stöter på dom så får du hälsa och tacka!
//Peter
 
Jag träffade på 4st Stockholmare på utsiktsplatsen vid Djupadal. Har för mig att det var 3st tjejer och en kille. Dom bjöd mig på en halv liter vatten vilket var mycket uppskattat.
Om det var dom som jag träffade och du stöter på dom så får du hälsa och tacka!
//Peter

Peter,
det var mig och mina tre "tjejer" du träffade på.
Vi började i Åstorp på Valborgsmässoaftonen efter att ha stigit av tåget från Stockholm. På måndagen hade vi kommit fram till Höör för hemfärd efter ett par fantastiska dagar.
Jag hade förväntat mig fler vandrare på leden än de få vi stötte på. Vi sov ensamma i vindskydd alla nätter utom den sista i Bjeveröd där vi fick användning av våra tält..
Och vi har just börjat planeringen av en vandring i Augusti längst Österlenleden!

//Uffe
 
Tack för vattnet Ulf! Det gjorde att jag tog mig till nästa lägerplats utan större problem.

Jag hade också förväntat mig mer folk ute även om jag stötte på fler vandrare än jag brukar göra längs skåneleden.
Dock så var "Skäralid" fullsmockat med folk när jag kom dit på söndagen. Vill minnas att ni nämnde att ni inte hade mött speciellt mycket folk där heller, vilket förvånar mig.
Dom kanske kom dit på söndagen allihop ;)

Kul att ni fattade tycke för de skånska skogarna och att ni redan planerat nästa tur.
Jag har inte vandrat hela Österlenleden själv men den delen jag har vandrat är mycket bra och full med bokskogar även den. Jag vet att många på forumet som uttalat sig om just skåneleden verkar tycka bäst om "Ås-ås" och "Österlen"leden.

Hälsa tjejerna och välkomna tillbaka till Skåne!

//Peter
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.