Vilka andningsvadare?

Hej
Jag skall köpa mig ett par andningsvadare till sommaren. Hade bestämt mig för Vision Extreme men min lokala fiskehandlare ville sälja Simms nya billighetsvariant Freestone.
Prisläget blir 3000 kr med kraftiga vadarkängor. Jag vill gärna ha kommentarer på dessa utrustningar eller liknande. 3000 kr är absolut maxpris.
Kommentarer om Visions extreme dual track vadarskor vore också intressant att få.
mvh
ht
 
Hej Harald!

Jag har själv Vision Extreme som jag köpte förra året, eller om det var förr-förra året.
Måste bara säga att de här vadarna är hur bra som helst!!!
Jag kände på en kompis Simms Freestone vadare, och materialet känns som galonisar jämfört med mina Vision. tyger var väldigt tätt och kändes som om det var behandlat med gummiliknande material. Ska inte säga att simms är dåliga för det vet jag inget om men om man känner på tygerna så känns vision mycket bättre.
Och jag har användt mina i ett eller två år och kan bara säga att de är guld!!
Man blir inte ett dugg fuktig inuti dem, vilket är ett brevis på att de andas bra, och därmed och inte släpper igenom vatten utifrån, men det är ju en självklarhet hos vadare :)

Fast å andra sidan så kostar ju Freestone omkring 2000 tror jag och vision kostar 3000kr. har jag för mig..
Fast jag köpte mina utan skor (använder skorna till neoprenvadarna) och fick dem för 2290kr. :)


Men jag rekommenderar starkt Vision Extreme!!!! Jag kan inte säga att jag inte rekommenderar simms men det känns som om visionvadarna andas bättre.
Å andra sidan är simms kända för att göra bra vadare.
Svårt val det där..

Plånbok = Simms
Funktion = Vision
Så tycker jag iallafall

Ps.Glömde säga att Vision har insydda grusskydd som du drar ner över skon och fäster i snörena med en lite hake. Simmsvadarna har lösa neopren-grusskydd. På mina Fenwick-noprenvadare har jag sådana lösa neoprengrusskydd och det tycker jag är mycket sämre än de som är fastsydda i visionvadarna. Ds

/Mattias
[Ändrat av Mathew 2004-05-18 kl 18:28]
 
skall själv köpa nya andningsvadare o hade loop outdorr strecth eller vision endurance som alt o kommer nog o bli vision verkar vara bra vadare till rimligt pris freestone paketet blev aldrig ett alt
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.