Vilka är TT?

Då ingen visste drabbades jag av upptäckslust.

Ett samtal till TTsp besvarades av kundtjänst. (En av ägarna i detta fall.) Efter att ha försökt leda in samtalet på överlevnad och vintersport så visade det sig att expertisen på dessa områden var blygsam. Ingen extremsportare tydligen.

Efter att ha fastställt detta så bad jag dem skicka en ficklampa (LongBow Eco) mot postförskott. Leveransen kom två dagar efter beställning tillsammans med reklam för skyddsvästar(?!?).

Intryck: Artig personal med kunskap om produkter men som undviker samtal om fritidsaktiviteter. Snabb leverans. Verkar anse att deras kunder behöver skyddsvästar.

Lampan verkar synnerligen robust men inte så ljusstark som jag hoppats (Luxeon LED, inte xenon som jag är van vid). Recension av den kommer sedan.

KH.
 
Kikade lite på deras hemsida då jag inte kände till dem tidigare.


http://www.ttskyddsprodukter.se/catalog/product_info.php?cPath=69_76&products_id=190
kan man hitta texten
"Detta är den ultimata vinterhandsken som garanterat håller händerna varma ned till -40°C!". Det lär väl i och för sig inte vara de som är upphovsmän till påståendet, men: jag blir genast lite skeptisk när ett företag skriver att en femfingerhandske håller händerna garanterat varma i -40. Den inbyggda fuktspärren kan nog göra handsken varm för att vara en femfingerhanske dock.

I övrigt kan TT skyddsprodukter naturligtvis vara jättebra.
[Ändrat av JonathanW 2006-04-05 kl 19:48]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.