Vildmarksleden i Bjurs och björnar

I Bjursås utanför Falun finns Vildmarksleden, som jag är sugen på att gå efter helgen då jag har några dagars ledigt. Men nu tror min sambo att det kommer att komma björnar och äta upp barnen på natten i tält.

Visst, enligt flera vettigare sidor så finns det björn i Bjurs, men är det någon som vet om de håller till på andra ställen eller om chansen/risken att de håller till vid vildmarksleden är stor? Det finns ju mer skog i Bjurs än den menar jag?
 
Inte behöver han/ni vara oroliga för björn inte. Jag skulle vara mer orolig att vistas utanför korvkiosken i Bjurs nattetid.

Chansen att ni skulle få påhälsning av en nalle är minimal, och skulle ni ha turen att möta en björn så går det säkerligen alldeles utmärkt och ni får ett fantastiskt naturminne med er hem.

Hoppas ni får en fin tur och ta det lugnt då ni kommer upp på Ärtknubben. Har det regnat är stenarna hala och det stupar rätt bra på sina håll.
 
Ungefär som jag trodde. Men enligt min sambo är björnarna som värsta maffian som organiserat sig via facebook för att kunna äta upp just honom.

Men å andra sidan växte han upp på femstjärnigt hotell med all inclusive och inte i skogen ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.