Victor 7585?????

  • Trådstartare jurgen.asp@bikerider.com (Jürgen Asp)
  • Start datum

jurgen.asp@bikerider.com (Jürgen Asp)

Gäst
Hallo... Är det någon som har provat Victor 7585:an
under fjällvandring? Är det någon ryggsäck man kan
rekommendera? Eller finns det någon annan som är bättre?
Go tur!
 
Skeptisk...

Jag har på senare tid blivit allt mer skeptisk till Haglöfs ryggsäckssortiment. Varför skall det alltid vara Haglöfs om man är svensk? Visst de gör bra grejor, men ibland är de inte tillräckligt bra. Var åxå inne på att köpa Victor 7585 för ett tag sedan, satsade på norröna istället. Haglöfs är säkert bra på många sätt och det går hyfsat att gå i fjällen med Victor eller (som jag gjort) ShoSho, men turen blir alltid så mycket bättre om man har riktiga grejor.


Jag fördömmer inte haglöfs, de är ju trots allt förhållandevis billiga och bara för att Haglöfs ryggsäckar inte passar mig så behöver det ju inte betyda att de är skräp. Men tänk dig för innan du köper ryggsäck. Fråga runt bland folk med erfarenhet och var kritisk i allt. Lämmna ingen dörr stängd, det är lätt att snöa in sig på en produkt, men vad säger att just den är bäst.


Lycka till med köpet


/Johan
 
Funderade på Haglöfs, men köpte Lundhags

Jag var också och tittade på Haglöfs först men efter att jag jämfört med Lundhags så köpte jag deras V12 istället.
De hade en hel del smarta detaljer som Haglöfs inte hade men främst så var ryggsäcken skönare på.
Jag hade inte tänkt att köpa en så stor ryggsäck ifrån början men eftersom den hade många kompressionsremmar så går den att få väldigt liten om man inte har så mycket packning.
Jag testade den sedan på en liten tre dagars vandring och den funkade riktigt bra, när vädret var dåligt kom regnskyddet väl till plats och man fick plats med ryggsäcken plus två liggunderlag under det ändå hade man fått plats med mycket mer.
Så för min del rekommenderar jag Lundhags, men det viktigaste är ju att ryggsäcken sitter bra.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.