Vem säljer stora tunga effektiva kök för fast camping?

Ingen lättvikt här inte...

Jag söker ett gasolkök med helst två plattor, ett sådant som man typ har på et scoutläger när man inte behöver bära och ska laga mat till ganska många. Till köket kopplar man antagligen en sådan där 2-kilos blå gasolflaska.

En variant som jag tänker på har ett plåtlock som man fäller upp samt sidor som också fälls upp och på så sätt bildar ett effektivt vindskydd. Finns säkert varianter på detta.

Vi har gamla trasiga kök i vår scoutkår men jag minns inte vad de heter eller var man kan köpa dem. Om någon vet ett lokalt inköpsställe i Göteborgstrakten så vore det ett plus.
 
finns nog på vilken frilufts/ campingbutik som helst. Här i Sandviken finns det på Intersport. Vet dock inte priset. Duger begagnat så kryllar det av dom på tradera
 
Japp, det blåa köket har jag sett nu...
:)

Funderar på lämplig butik i Gbg-trakten som har sånt på lager. Tror inte att intersport m.m. har sådant faktiskt.
 
Tack för alla tips, ska kolla på den billiga varianten från Friluftsvaror först, eftersom det bara ska användas när man ändå har bil m.m. (för viktens skull) och inte i tuffa förhållanden uppe på fjället (tillförlitligheten) så räcker det med en billig variant skulle jag tro.

Dessutom kan det ju vara bättre än de dyrare...
:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.