Vem följer med att köpa fjellpulken i Norge?

Hej,

Jag letade efter en andrahands barnpulka från Fjellpulken i Sverige, men så upptäckte jag att sådana säljs i Norge för halva priset (4500 SEK), ny.

Jag bor i Täby och jag tänkte köra ned till den närmaste norska butikken. Är någon intresserad att följa med?

Hälsningar,

Sytze
 
njaa

Kollar man norska Fjellpulke sidan tar dom knappa 8000 för en komplett pulka medans Getout tar dryga 8000. med valutan blir det ungefär lika.

Hans Friedel
 
använd på plats

Men åker man dit, köper på plats och använder den där och sedan tar med den hem så slipper man väl moms och tull.
 
Känner du ingen

som pendlar?!?

Jag bor själv i Norge och har ungefär 70/30% norska/svenska kollegor... :)

Nu ska du väl inte ha pulkan på några månader så PM'a mig så kan vi organisera detta lätt:
Beställ pulkan hem till mig, jag (eller en kollega) tar med den till Sverige och du hämtar den där -> förkortad resväg med 60-70 mil... (Sthlm-Oslo-Sthlm ca 110 mil).

Kolla xxl.no eller g-sport.no (sidan ligger nere just idag så jag kan inte hitta direktlänk :( )
Jag är inte så haj på fjällsport men kanske något på Amfibi.no kan vara intressant också?

Lycka till, och säg till om det är något jag kan hjälpa till med! :)

/FW.
(",)
 
jo och apropå tullen?

Jag har pendlat samt bott i Norge sedan 1998.

Jag har ALDRIG blivit stannad på väg IN i Sverige! ;)
(inte att jag någonsin har haft något spännade (för tullen) i bagagerummet, men ändå)

(",)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...