Våtdräkt för överviktiga?

Skulle behöva skaffa mig en sådan för forsränning och min fråga är helt enkelt finns det någon som syr upp efter mått i detta avlånga land. Har ju hittat en del via nätet men det är ju på andra sidan vattnet och jag köper hellre något från sverige eller i alla fall europa.

Om någon råkar känna till färdiga dräkter som rymmer mig är det ju helt klart av intresse också.

Då bör ni ju få höra hur stor jag är också och det är så här 183 lång inte så faligt alltså nu kommer det som ställer til det...vikt 155kg.. nu ser ni problemet...

hoppas någon har nåt tips till mig.

/Mvh Ztubben
 
Nrs

NRS har en Longjohn som heter Grizzly wetsuit för stora. Kolla www.nrsweb.com med den låga dollarn kanske det inte är så tokigt att beställa direkt?

Annars säljer Point och Bootshaus NRS.

/Erik
 
www.topsub.it har också finfina saker, har en av deras. Men måttsydda fridykningsdräkter (som eliossub som thureb tipsade om) är väldigt tighta och varma, vet inte om jag skulle vilja ha det vid forsränning. Har iofs bara paddlat kanadensare i fors. Men jag har nästan fått värmeslag av att använda en smoothskin thermalite 5 mm dräkt. Och då fridök jag bara, vilket inte är så jobbigt som paddling. Dessutom var jag helt nedsänkt i vatten (runt 15 grader).
 
Vore inte engelska Chillcheaters vattentäta paddlesuit minst lika bra som en våtdräkt?
Om man ska tillbringa mycket tid i vattnet är våtdräkt bättre. Nybörjare i forspaddling har våtdräkt, experter som simmar en gång varannan säsong kör torrdräkt. Ska man hålla sig varm i torrdräkt vid längre simturer behöver man mycket kläder under, vilket blir varmt när man paddlar. Dessutom är våtdräkten bättre att simma i och ger mer lyftkraft, vilket kanske kan vara bra om man är tung (svårt hitta flytväst för 155 kg?). Och så skyddar våtdräkten lite bättre mot sten...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.