Vart får man fisk i Norrköping?

Hej!

Som nyinflyttad Norrköpingsbo är jag inte så haj på vart de bästa fiskeställerna finns här nere.

Jag och två kompisar tänkte åka ut i helgen (19-20 aug) och fiska gädda och aborre. Men frågan är vart finns de säkra nappen, i en sjö i närheten eller i havet?

Vi har inte tillgång till båt och fiskar således från land.

Tacksam för svar,

Mvh
Fredrik
 
Fick ni någon fisk?

Själv har jag tillgång till båt så jag fiskar sällan från land. Skulle jag bara vilja åka ut några timmar och kasta och meta från land skulle jag nog åka till Djurön eller något annat ställe inne i Bråviken. Sjöar finns det hur många som helst men där behöver man förstås fiskekort. Övre Glottern eller Ågelsjön är lättillgängliga.
 
Hej.
-Såg inte detta förräns nu!
Har fiskat så mycket i sommar!
Att ja inte haft tid att vara på Utsidan.nu!
Går bra att fiska i centrala norrköping!!
Finns lax havsöring gädda aborre mm där=)
Årskortet kostar bara ca:400kr
Kolla med sportfiskebutiken som ligger vid strömmen i centrala norrköping!!

Mvh/David
 
Halloj,

En liten aborre på uppskattningsvis 0.121 hg fick vi upp, på tre personer. Så ingen vidare fiskedag för oss alltså.. Vi kastade först i nedre glottern (i en liten vik, där man kör upp mot Loddbynäset) där fick vi inget. Sen provade vi i Gransjönäs och det var där vi fick besten...

Vi hade tänkt fiska i Ågelsjön som du nämde, men när jag ringde destination nkpg sa de att det var privatägt (dels av en kyrka) och det såldes inga fiskekort dit, typ.

Var å gick runt strömmen igår och då såg jag en massa smått (och några slag) något söder om 5-öres bron. Så där kanske vi provar nästa gång, som Morfar säger; "finns de smått så finns de stort"...

Hade gott,

Mvh
Fredrik
 
havsöringsfiske

hm, du är inte intresserad av havsöringsfiske? finns fina platser att fiska på i kolmården nere vid sanvikens camping. tyvärr är det så att det är fiske förbud fram till nyår, men den 1 januari är det premiär för fisket där.

annars har du ju strömmen som sagt, där finns det ju det mesta, men tyvärr fiskeförbud nu med.
vet inte riktigt när det är lagligt att fiska där igen, blir väl i februari igen..

med vänliga hälsningar Christopher
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...