Vargobs över hela Sverige

2 vargar obsade i Norrbotten. Den ena i Tornedalen och den andra i Arvidsjaur. Med andra ord 2 olika vargar.
ndra om vargarna får något friskhetsintyg från Corona, m. m. när dom passerar gränsen i Tornedalen? ;) :)
Själv fördrar jag nalle på skogen framför varg. :) Dom är söta och kramgoa!
Här var det riktigt nära.jpg

Här är det ca 60 m mellan mig och nalle en sen sommarkväll i skogarna utanför Kalix. Allt slutade väl!:) Nalle ville vara linslus.:)
 
Invandrarvarg söder om Kiruna vid Girjas. Efter ca 8 min.

Vi får hoppas att den flyr länet snabbt el. blir förflyttad för den är nära Girjas vinterbete dit dom ska flytta renarna snart.
 
Efter som den stryker kring i Renbetesområde är väl risken att den kommer att börja döda Samebyns renar.

Fast Samebyarna burkar väl rätt snabbt få tillstånd till skyddsjakt om så sker ?
 
Hm! Rabieskarantän? Ska JBV låta vargen utanför Kiruna stanna här uppe i rabieskarantän innan den får vandra vidare söder ut el. förflyttas?
Hur har dom gjort innan när vargarna har gått direkt söder ut genom inlandet? Har dom blivit infångade i hemlighet och blivit försatt i rabieskarantän då???
 
...men hur har en skandinavisk varg tagit så långt upp i landet utan att bli upptäckt?
Hur har de vargar som utgör ursprunget till de mellansvenska vargarna tagit sig så långt ner i landet utan att bli upptäckta?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Vårbocksjakt i hela Sverige Jakt 1
lsjonsson Så vill rovdjursföreningen inskränka jakten i Sverige :( Jakt 52
Nordstjärnan Tvättbjörn i Sverige? Jakt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.