Varför blir det alltid så här?

Behövde en ny resesovsäck att använda inomhus på diverse arrangemang, inga höga krav med andra ord så jag började sondera internet. Hittade ett sovtäcke på Biltema för 149 :- som var angivet till +5 grader. Perfekt tänkte jag, billigt och duger säkert alldeles utmärkt till mina behov så iväg till Biltema jag for. Precis när jag skulle sväng in på parkeringen ser jag XXL och tänker "det kan ju inte skada att kika" samtidigt som jag lovade mig själv att inte handla där. Givetvis hade de Haglöfs LIM50 på rea för 749 :- Gissa vad som hände då...

Förhoppningsvis finns det fler som har gjort liknande saker istället för att bara låta det vara bra, så fyll på med de historierna så jag slipper känna mig så ensam och kan hänvisa till "alla andra gör ju" när det blir påkommet av min sämre hälft!
 
Tja, vad ska man säga. Sådant där händer väl alla...eller?

Mitt största friluftsimpulsköp är nog mitt Kaitum 3GT. Hade ju egentligen inte tänkt att köpa ett större tält än på ett par år (när barnen blivit lite större...) men så dök det upp ett tält för 5600kr (import tror jag) och då är det ju nästan idiotiskt att inte slå till.

Och nästan så tänkte nog min sambo när jag provreste det i vardagsrummet och knöt fast linorna lite här och var i stolsben, soffkuddar mm. Det var dryga halvmetern snö på gräsmattan så det måste ju bli i vardagsrummet, eller hur?

(OT... Största "vad var det egentligen som hände"-köpet är nog dock förra villan vi köpte. Vi såg annons om husvisning en fredag, gick på visningen på lördagen, fick lånelöfte på söndagen, skrev på kontraktet på måndagen och sen åkte min sambo på tjänsteresa på tisdagen i en månad lite drygt. Där satt jag kvar i köket och undrade. Vi hade ju precis bestämt oss för att bo kvar där vi bodde. Sen började det ringa folk och undra vilken färg det skulle vara på kakel, på väggar, vilket golv det skulle vara, vilka vitvaror. Och eftersom sambon var svår att nå så fick jag lösa det mesta själv. Det gör jag aldrig om! ;))

Annars är jag alltid på jakt efter "den perfekta Ryggsäcken". Och är man på ständig jakt, då kan det väl inte vara impulsköp. Det är ju planerat sedan länge :)
 
Jag var ju bara tvungen att beställa en Osprey exos 58 innan nya modellen kommer ut, för den fula vill jag inte ha. Men för att motivera det köpet så måste jag ju ut och använda säcken innan vintern, och det lär jag ju inte göra om jag måste släpa runt på fyra kilo tält. Så då köpte jag ett nytt tält också. Så istället för att ha lite is i magen och vänta på att dom rear ut exos innan nya modellen kommer ut så har jag betalat 1500 kr för säcken och ytterligare 4500 kr för ett tält. Att handla på nätet är ju livsfarligt. Man klickar ju liksom bara på "köp" så har man helt plötsligt gjort av med halva lönen.
 
Jag hade bestämt mig efter mycket övervägande att köpa ett uppblåsbart liggunderlag av Everest på Stadium istället för en Synmat. Gick med bestämda steg in på Stadium och fick reda på att det var slut. 10 minuter senare stod jag i kassan på Naturkompaniet med en Synmat i handen :)
 
Min dotter ville gå med i Strövarna och vi skulle krascha in på avslutningen som var med övernattning. Visst, men vi måste ha ett 2-manstält, tänkte jag och tog tillfället i akt och köpte ett Kaitum 2. Jag tror jag försvarade mig med att jag och hustrun skulle kunna få användning för det. Sen meddelade dottern att hon hade ändrat sig, men det viktigaste för mig var att tältet var mitt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kjpil Fixa så softshellbyxor blir vattenresistenta? Utrustning allmänt 2
neverno Ojsan inte blir det nån Fällkniven för mig! Utrustning allmänt 53
såg Nån mer än jag som blir kär i någon pryl. Utrustning allmänt 25
friluftsrookie Jag blir tokig! - Knivslipning Utrustning allmänt 16
Mulan Vilken Kamin blir det? Utrustning allmänt 4
Iggle Nu blir det ett par scout... Utrustning allmänt 39
avslutatmedlemskap1004 Plus och minus blir noll Utrustning allmänt 22
Exinor Nu blir ryggan lättare! Utrustning allmänt 10
Jerja Vem blir först upp på nordtoppen Utrustning allmänt 5
jonssonmartin Hur blir vädret framöver Utrustning allmänt 5
thureb Varför blir det skavsår? Utrustning allmänt 7
Almgren Vildmarksmässan blir allt sämre Utrustning allmänt 7
cronhjort blir man blöt i X-Factor? Utrustning allmänt 0
Nirrebosse Spänner ni alltid upp tarpen? Utrustning allmänt 9
andy69 Naturkompaniet 10% rea på Allt, Alltid! Utrustning allmänt 6
stenblock Varför så få ofodrade polycottonjackor Utrustning allmänt 66
FruNalleman Är märkeskläder så mycket bättre? Utrustning allmänt 78
labbman varför är kniven så viktig? Utrustning allmänt 122
elnal Ska skorna vara så hårda? Utrustning allmänt 10
niklaz Skumplastunderlag som inte krullar ihop sig så mycket? Utrustning allmänt 10
knallhatt Vad gör jag för fel? Ryggsäck/nyckelben och så lite fötter Utrustning allmänt 19
hallonraden nalgene-kanske inte så bra...? Utrustning allmänt 21
Mal Vi svenskar kan ibland vara så enerverande korrekta Utrustning allmänt 64

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.