Vardagsrygga - 30 l.

Behöver hjälp att hitta en snygg och praktisk vardagsrygga med plats för lite mer än det vanliga, dvs. matlåda, böcker, laptop m.m. 30 L låter rimligt. Kommer bl.a. att cykla med den.

Några tips och idéer? Tittade på Fjällräven camper 30 l som verkade helt ok. Hittade även en amerikans rygga som verkade cool, men som inte finns i Sverige (importera är ej ett alternativ). http://www.cilogear.com/30lcommuterii.html

Kanske finns liknande? Eller helt andra förslag?

Tack på förhand
 
Utan att rekommendera någon särskild modell, jag är svag för märket Osprey och kan bara tipsa om att du spanar in dem och ser om du hittar något som passar dina krav!
 
Utan att rekommendera någon särskild modell, jag är svag för märket Osprey och kan bara tipsa om att du spanar in dem och ser om du hittar något som passar dina krav!

Jag instämmer, har en på 22L och den är väldigt bekväm och genomtänkt. En bra kombination mellan funktion och smidighet.
 
Tack för alla svaren! Många verkar gilla Osprey, är lite tveksam till designen på de väskorna dock, vilket förstås också är viktigt. Runt 25-28 liter räcker nog har jag kommit fram till. THULE väskorna var riktigt snygga, så funderar faktiskt på Thule EnRoute Mosey. Dock saknar de midjerem och regnskydd verkar det som, fast det kanske inte är så viktigt?

Även fler förslag tas förstås emot tacksamt!
 
I den storleken använder jag en Black Diamond RPM 26 liter och är mycket nöjd med denna. Dock ett antal år sedan jag köpte väskan och kanske finns det inte längre kvar. Osprey är också fina, även om jag inte har något runt 30 liter. Har deras talon 11 och den sitter bra under löpturerna. De större säckarna är garanterat sköna på cykel och andra situationer.
 
Jag har en Osprey Talon 33 som fungerar bra som vardagsrygga eller för kortare dagsturer. Skall du dock bära med dig en laptop regelbundet kan det vara idé att titta på en rygga som har ett PC fack.
Sonen har en Haglöfs Corker Large just för detta. Han studerar i Umeå och använder säcken dagligen, gång eller cykel, för böcker, laptop, matlåda och ev träningskläder.
Denna säck har ett eget laptop fack som som liksom huvudfacket öppnas från sidan. Laptopfacket är så finurligt utformat att laptopen inte kommer i direkt hård kontakt med marken när du ställer ner ryggsäcken.
 
Tack för alla svaren! Många verkar gilla Osprey, är lite tveksam till designen på de väskorna dock, vilket förstås också är viktigt. Runt 25-28 liter räcker nog har jag kommit fram till. THULE väskorna var riktigt snygga, så funderar faktiskt på Thule EnRoute Mosey. Dock saknar de midjerem och regnskydd verkar det som, fast det kanske inte är så viktigt?

Även fler förslag tas förstås emot tacksamt!


Inget som jag saknar på min thule. Dock är detta ganska individuellt vad man gillar. Använde min året om och innehållet har aldrig blivit blött.

Mycket bra ryggsäckar
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.