Var köper man billigast kameror i Europa?

Jag har funderat på en Canon 350D eller Nikon D70s men undrar om någon känner till shoppingsiter inom Europa där man kan köpa billigt.

MVH
Daniel
 
danielfornell; sa:
Jag har funderat på en Canon 350D eller Nikon D70s men undrar om någon känner till shoppingsiter inom Europa där man kan köpa billigt.
Jag tror inte att de är billigast i Europa - flera brittiska webbshoppar som bara levererar inom UK är billigare - men franska Pixmania brukar ligga bra till på Pricerunner och mina erfarenheter är aft de är snabba och smidiga.
http://www.pixmania.com/
De levererar rätt mycket till Sverige så de har svenska sidor och en svensk kundtjänst.
 
Tackar

Ja det verkar som att de är de billigaste, jag har denna tråd även på utsidan och där kom man fram till samma siter.

Tack så mycket!

Daniel
 
haskell; sa:
Jag tror inte att de är billigast i Europa - flera brittiska webbshoppar som bara levererar inom UK är billigare[...]

/OT
Det här var lite lustigt, återigen undrar jag vad som anses tillhöra Europa.
När svenskar i t.ex. Trelleborg går på en Tyskland-färja, säger de: Nu reser vi över/ner till Europa. Vilket innebär, att Sverige inte ligger där: i Europa.
Tydligen inte heller de brittiska öarna.
Konstigt bara att t.ex. vi tyskar reser till Nordeuropa när vi reser till Skandinavien och till Västeuropa när vi reser till Storbrittanien. Själv bor vi i Centraleuropa...
/Slut på OT
 
Jag handlade mitt D70 kit hos Topvision före sommaren, för det som då var ett i min jämförelse oslagbart pris. Precis i den period som D70s introducerades i Europa. Eftersom den inte introducerades samtidigt i alla länder eller hos alla handlare i samma land samtidigt, fanns det en mellanperiod där vissa redan hade fått den, andra inte. Butikerna i Luxembourg sålde därför "den aktuella D70" till fullpris medan Saturnhandlarna i Tyskland redan reade ut den som "den gamla modellen" och krängde D70s till introduktionspris som varma Brötchen en söndagmorgon.

Topvision som är en "ickeprioriterad" internethandlare i Luxembourg hade därför inga D70s att sälja, totalt slut på Canon D350 och sänkte därför priserna på D70 för att vara kvar i Digitala SLR racet och tömma hyllorna innan D70 s leveranserna började strömma in.

När jag nu varit på prisjakt på Nikon telezoom och Manfrottostativ är faktiskt svenska internethandlare billigare än Topvision.

Slutsatsen är att man nog inte kan generalisera utan varje produkt måste "prisjagas" för sig och det varierar över en produkts livscykel (konkurrenter och modell introduktioner). Det lönar sig i vart fall att jaga.

/Erik
 
sachsaren; sa:
/OT
Det här var lite lustigt, återigen undrar jag vad som anses tillhöra Europa.
När svenskar i t.ex. Trelleborg går på en Tyskland-färja, säger de: Nu reser vi över/ner till Europa. Vilket innebär, att Sverige inte ligger där: i Europa.
Tydligen inte heller de brittiska öarna.
Konstigt bara att t.ex. vi tyskar reser till Nordeuropa när vi reser till Skandinavien och till Västeuropa när vi reser till Storbrittanien. Själv bor vi i Centraleuropa...
/Slut på OT

Instämmer, och vid EU-valet skulle politikerna föra oss in i europa. Vem tog oss ut ur europa? Vi var med när jag gick i grundskolan.
 
danielfornell; sa:
Jag har funderat på en Canon 350D eller Nikon D70s men undrar om någon känner till shoppingsiter inom Europa där man kan köpa billigt.

MVH
Daniel


jag oxå... Men valde internethandel... http://www.cyberfoto.se köpte jag min Canon. Efter mkt funderingar fram & tillbaka så blev det en canon... Svensk garanti & bruksanvisning och det är ju trevligt!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.