Var hämtar ni er inspiration?

Ja var får ni er inspiration till att ge er ut på äventyr? Undrar både vad det gäller nya upplevelser och sånt ni redan gjort flera gånger.

Jag har funderat lite på det där. Jag gillar verkligen att uppleva nya saker, testa mina egna gränser, få hjärtat att börja banka lite hårdare, bevisa för mig själv att jag faktiskt kan. Och jag behöver mer av det i mitt liv (har jag blivit adrenalinberoende?). Men jag vet inte var jag får inspiration ifrån. Jag gillar att resa, men jag tycker resetidningar är dötrista. Jag gillar att träna, men tycker träningstidningar är dötrista. Jag lyssnar gärna på vad människor i min omgivning har att rekommendera, men dessvärre har jag inte så många äventyrliga människor omkring mig. Läsa artiklar eller i forum på nätet fungerar inte. Film/TV verkar fungera, åtminstone ibland. Nu har semestern precis tagit slut och jag känner ett desperat behov av att börja planera nya aktiviteter. Resor, kurser, fysiska aktiviteter - sånt som aktiverar både muskler och hjärna. Men var kan jag få inspiration? Hjälp!
 
Besöker du ett läns dito har de kartor med.......
Rese och jaktskilldringar brukar tända lusten.......men som majjen skriver enbart en titt på kartbladet kan starta processen. Även så här års är vykort från kamrater ute i spenaten definitivt en lockelse....
 
Jag gillar resekataloger/-sajter från lite mer äventyrsinriktade bolag. De ger fin inspiration. Sedan en stund på internet för att fördjupa kunskapen om resmålet och fundera på hur mitt eget upplägg skulle se ut. Några timmars klickande och jag har rätt klart för mig om det är något jag vill satsa på eller inte. En av våra första och bästa resor planerade jag i samråd med en bra resebyrå. Det blev paddling på Zambesifloden + tältnätter på stränderna i bland annat Mana Pools, blev jagad av en ilsken flodhäst, ridsafari vid Victoriafallen, White Water rafting nedanför desamma (grymt!!), en hel del safari förstås samt 600 mil egen hyrbil i Sydafrika och Swaziland (med mer safari, bad med pingviner, vingårdar, vandring i Drakensbergen etc etc). Det blev inte ens särskilt dyrt. Jag tror resebyråer är underskattade som inspirationskällor! På Vildmarksmässan frossade jag bland dykresearrangörerna och fick upp några nya drömmar på listan... När det gäller Sverige brukar jag kika in på STF ibland och Utsidan förstås. Sedan kan det räcka att någon säger något... Är man äventyrligt lagd så kan minsta förfluget ord bli en trigger! Hur vi kom på klättringen och kajaken vet jag inte. Kajaken var nog det faktum att "alla" vi klättrat med också paddlar.

/F
 
Ja var får ni er inspiration till att ge er ut på äventyr? Undrar både vad det gäller nya upplevelser och sånt ni redan gjort flera gånger.

Jag har funderat lite på det där. Jag gillar verkligen att uppleva nya saker, testa mina egna gränser, få hjärtat att börja banka lite hårdare, bevisa för mig själv att jag faktiskt kan. Och jag behöver mer av det i mitt liv (har jag blivit adrenalinberoende?). Men jag vet inte var jag får inspiration ifrån. Jag gillar att resa, men jag tycker resetidningar är dötrista. Jag gillar att träna, men tycker träningstidningar är dötrista. Jag lyssnar gärna på vad människor i min omgivning har att rekommendera, men dessvärre har jag inte så många äventyrliga människor omkring mig. Läsa artiklar eller i forum på nätet fungerar inte. Film/TV verkar fungera, åtminstone ibland. Nu har semestern precis tagit slut och jag känner ett desperat behov av att börja planera nya aktiviteter. Resor, kurser, fysiska aktiviteter - sånt som aktiverar både muskler och hjärna. Men var kan jag få inspiration? Hjälp!

Kartboken! Världens bästa bok.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.