Vandringsvän

Jag bor inom Linköping kommuns gränser och vill ut på bredare och längre vandringar i Östergötlands vilda natur. Jag vill ut året runt med viljan att känna mig hemma, utomhus.

Jag poängterar inte att vara ute i naturen på semester som om naturen är ett paradis. Jag vill sova i träd mitt i skogen, bygga kojor, iglos och mycket mera man kan hitta på, lägervis. Tält och sovsäck är inget för mig och inte heller självklara turistmål. Vissa platser är ibland valda men alltid utan vetskap om allmänt värde. Inget fel att undersöka ändå, men inte bara, om du förstår vad jag menar.

Det finns inget riktigt "koncept" för vad jag vill göra utöver att jag inte är en turist ute i naturen. Vad jag menar är minimala kostnader. Men också att känna mig fri, från allt och alla.

Mycket beror på vad du vill göra med. Men det viktigaste är att vi har lika egenskaper på vissa delar i spektrumet. Jag är mer rakt på sak...



Du är +- några år 24
Du bör vara en delvis ensam person, inte översocial, så ingen facebook etc. då det säger tydligt vem och hur du är, för då passar du inte in
Psykisk stark hälsa för att du litar på dig själv och vem du är och vad du vill med nuvarande livet, och är spontan och tolerant
Du är inte student, och ser inte utbildning som en religion. Kunskap är viktigt men bara om jag behöver den till min egen direkta fördel, baserat på personligt intresse, och inte allmänt intresse.
Du röker inte och är nykter
för att god mat är verkligen gott =)
Du kan vara vem som helst, så berätta om dig själv i pm. Så kan jag fördjupa mig själv med.

Försköna inte och var ärlig. Min text är bara en öppningsfras, ingen annons du ska utgå ifrån ordagrannat.
 
mer info

Ok jag lägger till mer info.

Jag är kille, men var lite mjuk i språket... Vandringspolare sökes =)

En sak bara. Jag föredrar att köra med regnponcho som tarp, för att det blir mindre volym i packningen, inget fel med tält eller så. Men jag vill ut i naturen för att slippa bekvämligheter, försäkringar och det mesta jag stör mig på i dagens samhälle utan risker. 2 in one.

Osäkert när, men snart, förhoppningsvis om några månader eller om ett år, i dont know, så vill jag ta ett såkallat sabbatsår och bli hemlös på egen begäran. Jag vill dock röra mig till fots och med cyckeln och ta dagarna som de går. Det blir inga hetsiga "semester"dagar, snarare långdragna och stillsamma ute i naturen. Var som helst.

Städer är dock källa till god mat, men är tråkiga att sova ute i. Kan gå lite då och då. Men allt skall prövas, och jag kan sova var som helst.

Att sova i skogen eller på gärdet är tryggt, iaf om man är van att vara ensam, kreativ och tillbakadragen. Det är därför jag har dessa önskningar om din typ. I skrift låter det hårt, men du är enligt normen en obildad person på papper, konstig och egen typ rent allmänt, så ta det inte så hårt bokstavligen.

Du bör dock bo i närheten av Linköping eller Norrköping. Vi måste öva och hitta stilen tillsammans.

Finns du där så vill jag lära känna dig. Man eller kvinna. Eller båda två.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.